خراسان شمالی- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی از اتصال ۳۷ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی خبر داد و گفت: این طرح با ۳۱۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شد.

۳۷روستای خراسان شمالی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی، سید علی مرتضوی گفت: طی امروز آیین «بهره‌برداری از توسعه خدمات دیجیتال ایرانسل و اتصال هزار و ۳۴ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات» با حضور وزیر ارتباطات و به میزبانی شرکت ایرانسل برگزار شد که در راستای تحقق شعار دسترسی همگانی، از امروز دسترسی پرسرعت این ۳۷ روستا به تمامی خدمات شبکه ملی اطلاعات از قبیل آموزش الکترونیکی نظیر شبکه شاد، دولت الکترونیکی مثل سهام عدالت، تلویزیون اینترنتی، بهداشت و سلامت الکترونیکی، خدمات بانکی و ... فراهم است.
وی با بیان اینکه شهرستان‌های راز و جر گلان، بجنورد و شیروان صدر جدول دسترسی به شبکه ارتباطی را در میان شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده‌اند، افزود: همه در تلاشیم تا با شروع مجدد فصل تحصیل، عدالت آموزش مجازی برای دانش آموزان و دانشجویان، هر چه بیشتر محقق شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی در ادامه با اشاره به تلاش برای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا و توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه روستاییان اعلام کرد: توسعه پوشش تلفن همراه، ارائه اینترنت پرسرعت در روستاهای استان، توسعه فیبر نوری روستایی، نصب و راه اندازی دستگاه خودپرداز بانکی (ATM) و اتصال مدارس شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه هوشمند سازی مدارس از جمله پروژه‌های روستایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.