مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: در آینده نزدیک کلینیک حقوق کودکان را با همکاری کنوانسیون حقوق کودکان و نوجوانان در مشهد راه‌اندازی خواهیم کرد.

کلینیک حقوق کودکان در مشهد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، طاهره طهماسبی امروز در افتتاحیه کتابخانه‌ برای کودکان کار، اظهار کرد: کودکان کار و خیابانی، معلول‌هایی هستند که ما باید علت آن‌ها را پیدا کنیم.
وی با اشاره به اینکه «بخش اعظم علت کار کودکان کار و خیابانی، فقر اقتصادی است»، افزود: کودکان مجبور هستند به جای کودکی‌کردن و استفاده از کودکی در رشد و تقویت آموزشی و فکری خود، کار کنند.

مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه «بسیاری از کودکان کار در جلوی چشم ما نیستند»، عنوان کرد: کودکان کار روزانه کارهای سخت و دشواری را انجام می‌دهند. علت بخشی از کار کودکان،   به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه، مانند طلاق والدین، اعتیاد والدین و... برمی‌گردد.
طهماسبی با اشاره به اینکه «بخشی از علت کار کودکان،  به‌دلیل  باورهای غلط والدین است»،  خاطرنشان کرد: این موضوع نیاز به کار فرهنگی دارد که تنها خاص کودکان نیست بلکه پدران و مادران نیز باید این آموزش‌ها را فرا گیرند.

وی تاکید کرد: باید نهادهای متولی در کنار هم قرار گیرند تا با همکاری یکدیگر به نتیجه مطلوب در حوزه کودکان کار و خیابانی برسیم. در همین راستا کنوانسیون حقوق کودکان کار در قالب کمیته‌های مختلف شکل گرفته است.

طهماسبی تصریح کرد: قانون دفاع از حقوق کودکان نیز پس از کش و قوس‌های فراوان تصویب و ابلاغ شده که امیدواریم بتوان با این ابلاغ از حقوق کودکان بیش از پیش دفاع کنیم.

 امیدواریم مراکز کتاب‌خوانی کودکان کار را بتوانیم در شهرستان‌ها و همچنین شهرهای دیگر گسترش دهیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، طهماسبی افزود: در شهرهای کوچ، علت‌های فرهنگی متعددی در حوزه کودک همسری و کودکان کار داریم. با همکاری فرمانداری‌ها در سطح شهرستان‌ها و در آینده نزدیک کلینیک حقوق کودکان را با همکاری کنوانسیون حقوق کودکان و نوجوانان در مشهد راه‌اندازی خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.