بازرس کل سازمان بازرسی کل کشور در وزارت ورزش می‌گوید مراحل اساسنامه در انتخاب سرمربی تیم ملی رعایت نشده است.

به گزارش قدس آنلاین، مسعود طاهری جعفری درباره ورودد سازمان بازرسی کل کشور به عقد قرارداد فدراسیون فوتبال و مارک ویلموتس اظهار کرد: سازمان بازرسی کل کشور در راستای اجرای وظایف نظارتی خود به موضوع قرارداد ویلموتس و فدراسیون فوتبال ورود کرد. این موضوع مطالبه مردم، نمایندگان مجلس و رسانه‌ها بود. در نحوه انتخاب و انعقاد قرارداد این مربی مراحل ذکر شده در اساسنامه طی نشده است. ما با صدور ابلاغ ویژه بدون نوبت موضوع را بررسی می‌کنیم.

وی افزود: اولین نکته قرارداد ویلموتس این است که مراحل اساسنامه در انتخاب او رعایت نشده است. طبق اساسنامه انتخاب سرمربی تیم ملی باید در کمیته فنی مطرح و در ادامه در هیات رئیسه به تصویب برسد. اما عزیزان بعد از انعقاد قرارداد این مربی موضوع را در هیات رئیسه مطرح کردند.

بازرس کل سازمان بازرسی کل کشور در وزارت ورزش اضافه کرد: در زمانی که این سرمربی انتخاب می‌شد مربیان دیگری با پیشنهاد مالی کمتر و شرایط مناسب‌تر وجود داشت که این موضوع هم از ابهامات دیگر است. با توجه به مفاد قرارداد و مدت‌زمان حضور سرمربی در ایران مبالغی به صورت مازاد پرداخت شده که در این باره در حال اخذ توضیحات هستیم و پس از نهایی شدن گزارش اظهارنظر خواهیم کرد.

او تصریح کرد: همانطور که می‌دانید ما با محدودیت‌های ارزی مواجه هستیم و در راستای کمک به مدیریت این منابع تذکراتی داده‌ایم. سازمان بازرسی کل کشور به موجب تکلیفی که دارد عملکرد همه فدراسیون‌های ورزشی علی‌الخصوص فدراسیون فوتبال را به صورت سالیانه بررسی می‌کند.

طاهری در ادامه درباره اینکه کفاشیان اعلام کرده موضوعات پس از رسانه‌ای شدن مورد رسیدگی سازمان بازرسی کل کشور قرار می‌گیرند، گفت: اینگونه که آقای کفاشیان گفته‌اند، نیست. سازمان براساس فرایند خود موضوعات را رصد می‌کند و براساس برنامه‌ریزی‌ای که دارد کار می‌کند. گاهی مواردی بر حسب اهمیت خارج از نوبت رسیدگی می‌شود تا در اسرع زمان گزارش آن ارسال شود. فدراسیون فوتبال به عنوان یک نمونه نهاد عمومی غیردولتی مشمول بازرسی است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.