رئیس اداره آب و فاضلاب گناباد گفت: جایگاه‌های برداشت آب شیوه‌ای مدرن از آب‌انبارهای قدیمی هستند و در طراحی آن‌ها سعی شده‌ است از المان‌های سنتی منطبق با فرهنگ شهر استفاده شود.

احداث ۱۵ جایگاه برداشت آب در گناباد تا پایان سال

به گزارش قدس آنلاین، هادی حیدرنیا عنوان کرد: هدف از پروژه احداث جایگاه‌های برداشت آب در نقاط مختلف شهر گناباد علاوه بر تامین آب با کیفیت، در راستای مباحث پدافند غیرعامل است و چنانچه به دلیل حوادث و اتفاقات طبیعی و یا هر دلیل دیگری شبکه آب رسانی داخلی شهر قطع شود این جایگاه‌ها می‌توانند به طور موقت آب شرب مورد نیاز شهروندان را در نقاط مختلف شهر تامین کنند.

وی ادامه داد: آب موجود در شبکه آب رسانی نیز از کیفیت خوبی برخوردار است اما آب جایگاه‌های برداشت، کیفیت بهتری دارد و بعضی از همشهریان از این آب برای تأمین آب شرب روزانه استفاده می‌کنند.

حیدرنیا بیان کرد: این پروژه یک پروژه مشارکتی است که با مشارکت فرمانداری گناباد، شهرداری، شورای‌شهر، میراث فرهنگی، اداره اوقاف و اداره آب و فاضلاب گناباد اجرا می‌شود و در فاز اول آن قرار است ۱۵ جایگاه برداشت آب در نقاط مختلف شهر احداث، به‌سازی و یا زیباسازی شوند که در حال حاضر کار احداث ۹ جایگاه در حال اجراست.

وی با اشاره به قداست آب در بین مردم افزود: تامین اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه توسط خیرین بوده و تا کنون مبلغی بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان در قالب طرح نذر آب از خیرین جذب شده‌ است.

رئیس اداره آب و فاضلاب گناباد خاطرنشان کرد: جایگاه‌های برداشت آب به نوعی شیوه‌ای مدرن از آب انبارهای قدیمی هستند و در طراحی آن سعی شده‌ است ازالمان‌های سنتی منطبق با فرهنگ شهر از جمله بادگیر، برج و بارو و ایوان‌های سنتی استفاده شود.

حیدرنیا گفت: برای اجرای این پروژه حدود ۱۰ کیلومتر حفاری داشته‌ایم و امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری این پروژه تکمیل و پرونده آن بسته شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.