حدود ۸۰ درصد از قربانیان ناشی از مسمومیت با منواکسید کربن یا گاز گرفتگی در استان خراسان رضوی را مردان تشکیل می‌دهند.

مردان ۸۰ درصد قربانیان گازگرفتگی در خراسان رضوی هستند

به گزارش قدس آنلاین، مسوول روابط عمومی پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: طبق تحلیل آمار مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی در این استان طی سال گذشته سهم زنان از اینگونه مرگ‌ها ۲۰ درصد بوده است.
رئوف ذباح افزود: طی سال گذشته ۵۴ نفر در استان خراسان رضوی به دلیل مسمومیت با منواکسیدکربن فوت کردند که ۴۳ نفر آنان مرد و بقیه زن بودند.
وی ادامه داد: بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از گازگرفتکی در این استان طی بهمن ماه سال گذشته با ۱۳ قربانی و کمترین میزان مرگ و میر در این ارتباط مربوط به ماه‌های مرداد، شهریور و مهر ماه بوده  است.  

مسوول روابط عمومی پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: در ماه‌های مرداد و مهر پارسال هیچ مرگ ومیر ناشی از گازگرفتگی در این استان ثبت نشده و این تعداد در شهریور ماه پارسال یک نفر گزارش شده است.
وی افزود: در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری نیز هفت نفر در استان خراسان رضوی بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن جان خود را از دست دادند که ۶ نفر آنان مرد و یک نفر زن بوده است.
مسمومیت با منواکسیدکربن یا گازگرفتگی به خاطر تنفس گاز co ایجاد می‌شود و بسیاری از علائم آن مانند آبریزش بینی، سردرد و سوزش چشم، شبیه به علائم سرماخوردگی است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.