همدان- معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب‌ و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه هفت رودخانه استان همدان به فاضلاب آلوده است، گفت: ورود فاضلاب خاکستری که به طور غیرمجاز به سیستم جمع آوری آب های سطحی وارد شده، هفت رودخانه استان را آلوده کرده است.

۷۵ درصد جمعیت شهری استان همدان تحت پوشش شبکه فاضلاب است

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از عمومی آبفای استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر با اشاره به اینکه از سالیان دور مردم همدان به علت نبود شبکه جمع آوری فاضلاب چاه‌های جذبی حفر می‌کردند، اظهار کرد: به علت حجم بالای فاضلاب خانگی و برای جلوگیری از پر شدن چاه‌های جذبی مردم فاصلاب خود را به بیرون از منزل خود رها می‌کردند.

بختیاری فر با بیان اینکه رودخانه‌های خروجی شهر همدان بیشترین آلودگی را دارند، تصریح کرد: با توجه به جمعیت شهری و وجود چهار رودخانه و زیرشاخه‌های گسترده در سطح شهر همدان بیشترین آلودگی رودخانه‌ها مربوط به شهر همدان است.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان توانسته رودخانه عباس آباد و زیرشاخه فرعی این رود در حصار مطهری را از فاضلاب پاکسازی کند و فاضلاب این رودخانه جمع آوری شده است.

معاون بهره برداری وتوسعه فاضلاب شرکت آب وفاضلاب استان همدان  با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از جمعیت شهری استان تحت پوشش شبکه فاضلاب است، ادامه داد: دبی ورودی به تصفیه خانه فاضلاب ۱۳۰.۷۰۰ مترمکعب در شبانه روز است.

بختیاری فر ادامه داد : پاکسازی فاضلاب رودخانه عین آباد تویسرکان درحال اجراست که هزینه آن ۵۰ میلیارد ریال بوده و تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.