معاون هماهنگی اموز اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات کرونایی سخت‌گیری نکنند و نماینده سازمان بازرسی وارد عمل شود تا این تسهیلات به راحتی پرداخت شود.

بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات کرونایی سخت‌گیری نکنند

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان، امروز، در کارگروه تخصصی اشتغال استان که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، اظهار کرد: ما انتظار داریم تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها به هر نحو و طریقی اطلاع‌رسانی را انجام دهند. نیاز است تا افراد در سراسر استان در سامانه ثبت نام کنند تا پس از آن آسیب‌ها و چالش‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: قرار است تغییراتی در دستورالعمل بیمه‌شدن کارگران اعمال و شیوه‌نامه‌ای برای حمایت از واحدهایی که کارگر بیمه‌شده نداشتند، اما واحد صنفی‌ بوده و آسیب دیده‌اند، تنظیم شود.

رسولیان بیان کرد: ما در سال گذشته با تحریم‌ها و فشارهای جدی مواجه بودیم، منابع مالی ما مسدود و تبادل پول سخت ‌شده، قیمت نفت نیز به ‌شدت کاهش پیدا کرده ‌است. تمامی این موارد به اضافه مشکلاتی که ویروس کرونا ایجاد کرده، عملا منابع درآمدی دولت را با مشکلات مواجه کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در خصوص آسیب وارده بر استان در پی شیوع کرونا، گفت: نکته‌ای که در مورد آن نگرانی وجود دارد این است که ما به سلامت مردم در حد توان در استان خراسان رضوی رسیدگی کردیم. در حوزه معیشت، در حد توان کمک‌هایی انجام شد، اما متاسفانه بنگاه‌های اقتصادی در این میان آسیب‌های جدی دیده‌اند و خراسان بیشترین آسیب را در این زمینه دیده، زیرا خراسان همواره میزبان زائران داخلی و خارجی است که منابع مالی بسیاری برای ما به همراه می‌آورد.

وی با اشاره به لزوم نظارت بر اجرای اقدامات حمایتی، تصریح کرد: دولت منابعی را برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی اختصاص داده و ما باید همت کنیم تا از این فرصت استفاده نماییم. هر دستگاهی باید با جدیت به دنبال این باشد که بنگاه‌ها و واحدهای تحت نظارت را جذب کند و مسئولی در این زمینه تعیین شود تا  هر هفته گزارش دهد. همچنین می‌توان کارگروهی در این زمینه تشکیل داد.

رسولیان گفت: نیاز است که تک تک به دستگاه‌های اجرایی و واحدها اطلاع‌رسانی شود تا ثبت نام کنند. خواهشمندیم بانک‌ها در این زمینه سخت‌گیری نکنند و نماینده سازمان بازرسی وارد عمل شود تا این تسهیلات به راحتی پرداخت شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.