مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: ۲۸ کتابخانه نیمه تمام در استان وجود دارد که مقرر شده است این اداره کل با همکاری مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها، بسیج سازندگی و خرده خیرین تا پایان سال آنها را تکمیل کند.

کتابخانه‌های نیمه تمام خراسان رضوی با کمک خیرین تکمیل می شود

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان در جلسه مشترک مسوولان اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و فرماندار مشهد افزود: برخی از این پروژه های نیمه تمام در استان۱۰ تا ۱۲ سال از کلنگ زنی احداث آنان می گذرد و بنا داریم امسال با استفاده از ظرفیت خرده خیرینی که عضو مجمع خیرین کتابخانه های استان نیستند این طرح ها را تکمیل کنیم.

وی با بیان این که هیچ بودجه دولتی برای اتمام این طرح ها هزینه نخواهد شد گفت: در حال برآورد هزینه برای اتمام این ۲۸ طرح هستیم اما جمع بندی و شناسایی خیرین برای تکمیل پنج طرح انجام شده است و به زودی ستادی برای آغاز فعالیتها تشکیل خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: این روش ساخت مشارکتی در کشور بی نظیر است و پیش از این کتابخانه مرکزی مشهد پس از ۲۳ سال، با همین روش که نوعی اقدام جهادی است تکمیل شد.

سبزیان افزود: طی هفته آینده در منطقه محروم توس ۸۱ در حاشیه مشهد که از فضای فرهنگی مناسبی برخوردار نیست با همکاری شهرداری مشهد مراسم کلنگ زنی ساخت یک کتابخانه برگزار خواهد شد و ان شاء الله این طرح دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

همچنین در این جلسه،  فرماندار مشهد با تاکید بر ساخت و تامین کتابخانه ها در این شهرستان ۳.۵ میلیون نفری گفت: در این زمینه باید ارتقای میزان سرانه فضای کتابخانه ای در مشهد مورد توجه قرار گیرد و نباید از سرانه موجود کتابخانه ها در کشور غافل شویم.    

محمد رضا هاشمی افزود: تقویت کمی کتابخانه ها بسیار پسندیده است اما باید به کیفیت کار نیز توجه کافی شود.

خراسان رضوی از لحاظ سرانه تعداد کتابخانه های عمومی در بین پنج استان بزرگ کشور یعنی اصفهان، تهران، فارس و خوزستان در جایگاه پنجم قرار دارد و شهر مشهد نیز از لحاظ این سرانه در بین هشت کلانشهر کشور در جایگاه آخر ایستاده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.