دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی از پیشگام شدن بهزیستی در حل مشکلات جذامیان مشهد و برگزاری اولین کمیسیون سیار تشخیص معلولیت جذامی‌ها خبر داد و گفت: افرادی که پس از این معاینات دقیق معلولیت‌شان محرز شود، تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند.

اولین کمیسیون سیار تشخیص معلولیت جذامی‌ها برگزار شد/ سازمان بهزیستی خراسان رضوی پای کار سامان‌دهی جذامیان

به گزارش قدس آنلاین، پس از پیگیری مشکلات جذامیان مشهد  و ورود دادستان مرکز استان به این پرونده، امروز اولین خبر خوش در موضوع ساماندهی مجذومان را از زبان دادستان شنیدیم.

محمد حسین درودی اظهار کرد: اولین کمیسیون تشخیص معلولیت جذامی‌ها بصورت سیار در شهرک جذامی‌ها(واقع در خیابان وحید ۸) برگزار شد و کلیه افراد تحت معاینات تشخیصی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه کارهای مقدماتی صورت گرفته و برخی از این افراد برای تشخیص درجه معلولیت به مراکز درمانی معرفی شده اند، ادامه داد: با توجه به اینکه مجذومان بخاطر مشکلات جسمی نمی‌توانند به این مراکز مراجعه کنند، تیم‌های تشخیصی از مراکز درمانی در محل حاضر می‌شوند و معاینات تکمیلی را برای این عزیزان انجام دهند.

دادستان مرکز خراسان رضوی ادامه داد: افرادی که پس از این معاینات دقیق معلولیت‌شان محرز شود، تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند و مستمری و دیگر امکانات پزشکی از جمله اندام‌های مصنوعی مورد نیاز برایشان برقرار می‌شود.

درودی ادامه داد: در بحث تامین لوازمی مانند عینک و سمعک نیز سازمان بهزیستی متعهد شده به جذامی‌ها خدمات دهد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های مسوول و متولی در حوزه مجذومان توسط دادستانی، از سازمان بهزیستی بخاطر پیشگام شدن در حل مشکلات مجذومان تشکر کرد و از سایر ارگان‌های مسوول مانند آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی هم خواست برای حل این مشکلات و انجام وظایف خود در این زمینه به میدان بیایند و نقش فعالانه خود را ایفا کنند.

دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: مساله ساماندهی و بهبود وضعیت جذامی‌ها تا رسیدن به نتیجه نهایی مورد رصد و پیگیری دادستانی خواهد بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.