فرماندار کاشمر گفت: با وجود بارندگی‌های اخیر در این شهرستان هنوز خشکسالی‌های گذشته جبران نشده است.

شهرستان کاشمر همچنان در خشکسالی به سر می‌برد

به گزارش قدس آنلاین، مسلم ساقی  در نشست با فعالان بخش کشاورزی این شهرستان افزود: با توجه به این که کاشمر همچنان در خشکسالی به سر می‌برد باید در زمینه ترویج و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در مزارع و باغات در راستای مصرف بهینه و بهره‌وری تلاش کرد.

وی ادامه داد: خدمات جهاد کشاورزی در زمینه آب، خاک، محیط‌زیست و امنیت غذایی در روند توسعه و پیشرفت شهرستان کاشمر حائز اهمیت است.

فرماندار شهرستان کاشمر با بیان این که جهاد کشاورزی و موضوعات مربوط به کشاورزی از دغدغه‌ها و اولویت‌های اصلی مدیریت شهرستان است گفت: با توجه به این که بیشترین درصد اشتغال شهرستان کاشمر در بخش کشاورزی، خدمات و صنعت است باید با ایجاد زنجیره در بخش تولید و کشاورزی بهره‌وری بیشتری ایجاد کنیم. 

ساقی با اشاره به ظرفیت بالای بخش کشاورزی شهرستان کاشمر بر لزوم توجه به توسعه و ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی و برندسازی در این حوزه تأکید کرد. 

وی همچنین به اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی استاندار خراسان رضوی اشاره کرد و ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت معین‌های اقتصادی در حوزه کشاورزی به‌ویژه گردشگری روستایی برنامه‌ریزی شود. 

فرماندار کاشمر با اشاره به خرده مالکی در سطح کشاورزی منطقه بر لزوم استفاده بهتر از سطح زیر کشت محصولات در شهرستان تأکید کرد و از اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی توسط یکی از معین‌های اقتصادی شهرستان در سال جاری خبر داد. 

ساقی افزود: باید در بخش‌های مختلف نگاه توسعه‌ای داشته باشیم، وجود ماشین‌آلات فرسوده کشاورزی یک ضعف در بخش کشاورزی است که باید در زمینه نوسازی ماشین‌آلات فرسوده کشاورزی و جذب تسهیلات در این زمینه برای کشاورزان گام‌های مؤثرتری برداشته شود. 

وی وجود مرکز تحقیقات کشاورزی و مراکز آموزش عالی شهرستان را از ظرفیت‌های خوبی برشمرد که می‌توانند با ارتباط با حوزه کشاورزی توسعه و رشد بخش کشاورزی شهرستان را فراهم کنند. 

شهرستان کاشمر با ۲۰ هزار خانوار بهره‌بردار در بخش کشاورزی دارای ۱۲ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین زراعی و ۳۲ هزار و ۴۰۰ باغ در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.