"مجتهد"، فعال توییتری معروف عربستان از زندان محرمانه‌ای در شهر حضرموت یمن پرده برداشت که توسط ارتش عربستان اداره می‌شود و در این زندان سری تجاوزات بسیاری علیه زندانیان یمنی صورت می‌گیرد.

زندان سری سعودی‌ها در یمن بدون نظارت بین‌المللی

به گزارش قدس آنلاین، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، حساب کاربری «مجتهد» در توییتر از گزارش‌هایی پرده برداشت که منبع آنها زندانیان سابق این زندانِ تحت مدیریت نیروهای سعودی در یمن هستند. خلاصه این گزارش‌ها این‌ چنین است: زندانی در یمن وجود دارد که روی وقایع این زندان، دلایل بازداشت‌ها، شیوه زیر پا گذاشتن حقوق زندانیان، شرایط و خدمات زندان که حتی در خور حیوانات نیستند، سرپوش گذاشته می‌شود. این زندان تحت نظارت دستگاه قضایی سعودی، یمنی یا هیچ ارگان بین‌المللی نیست.

مجتهد می‌افزاید: صدها و شاید هزاران بازداشتی در این زندان در حبس بوده‌ و تعدادی از آنها زیر شکنجه جان خود را از دست داده‌ و برخی دیگر دچار اختلالات جسمی و روحی شده‌اند. اکثر این زندانیان از نزدیکان و آشنایان فرد مظنون هستند.

کسانی که این گزارش‌ها به دست‌شان رسیده از سازمان‌های حقوقی، پارلمان‌های بین‌المللی و دادگاه‌های جهانی می‌خواهند ارتش عربستان را زیر نظارت بین‌المللی قرار بدهند.

سازمان حقوق و آزادی‌ها (سازمان یمنی در ژنو) موسوم به "سام" سال گذشته از یک زندان سری در شهر حضرموت موسوم به «زندان الطین» پرده برداشته بود که زیر نظر نیروهای ائتلاف سعودی - اماراتی و دولت مستعفی یمن فعالیت می‌کرد.

طبق گزارش این سازمان، بازداشتی‌های یمنی در این زندان در معرض شکنجه بدنی، برخورد سنگدلانه، اهانت‌بار و غیرانسانی قرار داشتند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.