رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: رفت وآمد به استان هرمزگان در کنار بی‌تفاوتی برخی از مردم به رعایت اصول پیشگیری، ۲ عاملی است که این روزها این شهرستان را با خطر قرمزشدن وضعیت مواجه کرده است.

آژیر بازگشت جهرم به وضعیت قرمز به صدا درآمد

قدس آنلاین: دکتر محمد رحمانیان، یکشنبه در گفت ‌و گو با ایرنا با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد افزایش روزانه تعداد مبتلایان در جهرم هستیم، بیان داشت: مسافران هرمزگان و دیگر مناطقی که دارای موارد ابتلای زیاد هستند و کسانی که با آنها در ارتباط بوده‌اند از جمله دلایل این افزایش در روزهای اخیر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: ابتلای زیاد اطفال و بانوان خانه‌دار در روزهای اخیر، نکته قابل توجه دیگری است و بیانگر این است که میزان آلودگی شهر و عدم رعایت نکات بهداشتی، بیشتر از قبل شده است.

به گفته وی، شرکت در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی، بدون توجه به مسائل بهداشتی، همچنان عامل مهم ابتلای شهروندان جهرمی به ویروس کرونا به شمار می‌آید.

رحمانیان بیان کرد: در حال حاضر وضعیت عمومی مبتلایان به این بیماری که در بیمارستان پیمانیه جهرم بستری هستند همگی مساعد است اما نگرانیم با افزایش تعداد مبتلایان و درگیری بیشتر افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای، تعداد و شرایط بیماران بستری وارد مرحله تازه‌ای شو،د چنانچه استان‌هایی که هم‌ اکنون در وضعیت قرمز قرار دارند نیز دارای شرایطی شبیه به جهرم بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: هشدار می‌دهیم اگر رعایت اصول پیشگیری را نادیده بگیریم به راحتی وارد وضعیت قرمز خواهیم شد.

رحمانیان افزود: لازم است مردم برای حضور در هر جمعی، ضمن استفاده از ماسک، فاصله یک و نیم متری را رعایت کنند و شستن مرتب دست‌ها را فراموش نکنند و توجه داشته باشیم که رعایت این اصول ساده را با درد و رنج بیماری معاوضه نکنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.