مراسم وداع با فرمانده شهید مدافع حرم؛ «جواد الله‌کرم» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مراسم وداع با شهید «جواد الله‌کرم» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، مراسم وداع با فرمانده شهید مدافع حرم؛‌«جواد الله‌کرم» شامگاه یک‌شنبه ۲۵ خرداد با حضور خانواده این شهید والامقام و جمعی از خادمان بارگاه منور رضوی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) این بارگاه مطهر برگزار و به صورت تصویری از فضای مجازی پخش شد.

در این مراسم که معطر به عطر و بوی شهدا بود، ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)؛ محمد صالحی‌پور و امیر عارف به مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) و سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) پرداختند.

ایراد سخنرانی با موضوع جایگاه و مقام شهدا از منظر قرآن کریم توسط حجت‌الاسلام والمسلمین دهشت از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

شهید مدافع حرم «جواد الله‌کرم» متولد دوم تیر ماه سال ۱۳۶۰ و اهل محله مهرآباد تهران بود. وی از مستشاران زبده نظامی و فرماندهان جبهه مقاومت بود که برای دفاع از حرم عمه سادات داوطلبانه به سوریه اعزام شد.

این شهید والامقام سه‌بار در سال‌های ۹۳ و ۹۴ در جریان جنگ سوریه مجروح شد و سرانجام در جریان حمله نیروهای تکفیری به خان‌طومان در جنوب غرب حلب در زمان آتش‌بس در تاریخ  ۱۹ اردیبهشت سال ۹۵ به فیض شهادت نائل شد.

پیکر شهید الله‌کرم در همان منطقه ماند و در زمره شهدای جاویدالاثر قرار گرفت. پیکر مطهر این شهید سرافراز پس از گذشت چهار سال طی عملیات تفحص در منطقه خان‌طومان کشف و هویتش شناسایی شد.

گفتنی است؛ مراسم تشییع پیکر مطهر فرمانده شهید، جواد الله‌کرم صبح روز چهارشنبه، ۲۸ خرداد همزمان با روز شهادت امام جعفر صادق(ع) در تهران از جنب دانشگاه هوایی شهید ستاری واقع در مهرآباد جنوبی برگزار می‌شود و سپس این پیکر پاک برای خاکسپاری به قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) منتقل خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.