فرماندار کاشمر گفت: با توجه به اینکه ماشین‌آلات فرسوده کشاورزی یک ضعف در بخش کشاورزی است، باید در زمینه نوسازی ماشین‌آلات و جذب تسهیلات در این زمینه برای کشاورزان گام‌های مؤثرتری برداشته شود.

ماشین‌آلات فرسوده مهم‌ترین ضعف در بخش کشاورزی است

به گزارش قدس آنلاین، مسلم ساقی در دیدار با فعالان بخش کشاورزی که 25 خردادماه در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد، عنوان کرد: خدمات جهاد کشاورزی در زمینه آب، خاک محیط‌زیست و امنیت غذایی در روند توسعه و پیشرفت شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

وی جهادکشاورزی و موضوعات مربوط به کشاورزی را از دغدغه‌ها و اولویت‌های اصلی مدیریت شهرستان دانست و مطرح کرد: چون بیشترین درصد اشتغال شهرستان در بخش کشاورزی، خدمات و صنعت است، باید با ایجاد زنجیره در بخش تولید و کشاورزی بهره‌وری بیشتر و هم‌افزا بین این بخش‌ها ایجاد نماییم.

فرماندار کاشمر افزود: با توجه به ظرفیت بالای بخش کشاورزی شهرستان توجه به توسعه و ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی و برندسازی در این حوزه ضروری است، باید با استفاده از ظرفیت معین‌های اقتصادی در حوزه کشاورزی به‌ ویژه گردشگری روستایی برنامه‌ریزی شود.

وی بیان کرد: با وجود بارندگی‌های اخیر در سطح شهرستان ولی هنوز جبران خشکسالی‌های گذشته نشده و دشت کاشمر همچنان ممنوعه است، باید در زمینه ترویج و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در سطح مزارع و باغات در راستای مصرف بهینه و بهره‌وری آب تلاش نماییم.

ساقی با اشاره به خرده مالکی در منطقه بر لزوم استفاده بهتر از سطح زیر کشت محصولات در شهرستان تأکید کرد و از اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی توسط یکی از معین‌های اقتصادی شهرستان در سال جاری خبر داد.

وی تأکید کرد: باید در بخش‌های مختلف نگاه توسعه‌ای داشته باشیم، متأسفانه ماشین‌آلات فرسوده یک ضعف در بخش کشاورزی محسوب می‌شود، که می‌طلبد در زمینه نوسازی ماشین‌آلات فرسوده کشاورزی و جذب تسهیلات در این زمینه برای کشاورزان گام‌های مؤثرتری برداشته شود.

فرماندار کاشمر همچنین وجود مرکز تحقیقات کشاورزی و مراکز آموزش عالی شهرستان را از ظرفیت‌های خوبی برشمرد که می‌توانند به وسیله ارتباط با حوزه کشاورزی، توسعه و رشد بخش کشاورزی شهرستان را فراهم نمایند.

در این جلسه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر گفت: تلاش خواهیم نمود تا در راستای سیاست‌های ابلاغی سازمان با استفاده از ظرفیت تجربه در کنار آموزه‌های علمی پژوهشی و مروجین بخش کشاورزی تحقق جهش تولید در شهرستان را رقم بزنیم.

حسین محمدی با بیان اینکه خرده مالکی در شهرستان باعث شده تا کشاورزان از امتیازات تسهیلات کشاورزی کم‌بهره کمتر بهره‌مند گردند، افزود: در دیدار اخیر با مقام عالی وزارت بر لزوم تخصیص و افزایش اعتبارات آبیاری کم‌ فشار به استان و به‌ ویژه شهرستان تأکید شده که این درخواست مورد موافقت وزیر جهاد کشاورزی واقع شد.

وی همچنین در خصوص فرسودگی ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی شهرستان مطرح کرد: با پیگیری‌های انجام شده یکی از مشکلات فرا روی این مهم در بخش تسهیلات نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی رفع گردید که علاوه‌بر تحقق 100 درصدی جذب تسهیلات مکانیزاسیون افزایش اعتبارات این حوزه را هم در برداشته است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.