مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در ایام تعطیلی فوتبال به واسطه شیوع بیماری کرونا یکی از معدود افراد عضو مجمع فدراسیون بود که درباره ابهام‌های موجود در اساس‌نامه فدراسیون و قرارداد عجیب و غریب مارک ویلموتس انتقادهایی را مطرح کرد تا حساسیت‌ها نسبت به این مسئله دو چندان شود.

اعضای مجمع دیگر ماشین امضا نخواهند بود

قدس آنلاین:مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در ایام تعطیلی فوتبال به واسطه شیوع بیماری کرونا یکی از معدود افراد عضو مجمع فدراسیون بود که درباره ابهام‌های موجود در اساس‌نامه فدراسیون و قرارداد عجیب و غریب مارک ویلموتس انتقادهایی را مطرح کرد تا حساسیت‌ها نسبت به این مسئله دو چندان شود، پس از اعلام خبر برگزاری مجمع فدراسیون توسط بهروان در تیرماه جاری به سراغ سعید آذری رفتیم تا با وی در این رابطه و سایر اتفاق‌های روز فوتبال ایران صحبت کنیم.

* مجمع فدراسیون، اواخر تیرماه برگزار می‌شود، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حالا نوبت به نقش آفرینی اعضای مجمع رسیده است.

قطعاً مجمع فدراسیون بالاترین رکن تصمیم‌گیری در فوتبال ایران است. سیستم تصمیم‌گیری باید به مجمع پاسخگو باشد و طبیعتاً این اتفاق روی خواهد داد. هرچند که تا پیش از این به دلیل اعتمادی که وجود داشت مجمع هر تصمیمی را مورد موافقت قرار می‌داد اما به واسطه برخی بی‌احترامی‌ها و بی‌توجهی‌ها دیگر از این خبرها نیست و باید دوستان خود را آماده پاسخگویی به مجمع کنند.

*پس مطمئناً یک مجمع خبرساز در تیرماه برگزار خواهد شد که نتیجه آن در سرنوشت آینده فوتبال تاثیرگذار است؟

این مسئله باور ماست، دیگر دوره ماشین امضا بودن اعضای مجمع تمام شده است، دوستان از اعتماد اعضای مجمع سوء استفاده کردند و نگاه کاملاً ابزاری به مجمع داشتند اما دیگر آن دوره تمام شده، حالا باید بابت تک تک مسائل به مجمع پاسخگو باشند.

*رفتار مدیریت فوتبال در ماه‌های اخیر سبب اخذ چنین رویه‌ای شده است؟

۱۰۰ درصد شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید اعضای مجمع در یک جاده یکطرفه حرکت کنند، مجمع جایگاه بالاتری از هیئت رئیسه فدراسیون دارد، اما این اتفاق در حال حاضر برعکس شده است، دوستان می‌خواهند هر آنچه خودشان دوست دارند را انجام دهند از این رو با شفافیت اعلام می‌کنم از این خبرها نیست. وقتی هیچ کسی جرئت نداشت در این رابطه حرف بزند، من از حق مجمع دفاع کردم، دیگر در برابر حرف زور کوتاه نمی‌آییم و تنها قانون ملاک و معیار است نه سفارش و خواهش، از این رو می‌توانید یک مجمع متفاوت را در فوتبال ببینید.

*یکی از چالش‌های جدیدی که این روزها به وجود آمده ماجرای کاهش محرومیت علی کفاشیان و ترابیان توسط کمیته استیناف است، پس از این مسئله موضوع سرپرستی کفاشیان هم مطرح شد، در این ارتباط نظری دارید؟

یک سؤال ذهن مرا به خود درگیر کرده که آقایان باید پاسخگو باشند؟ مگر می‌توانیم قوانین اجرایی را با سلیقه شخصی به اجرا در بیاوریم؟ حرف من این است که چرا کمیته اخلاق یک‌سال و نیم پیش این رأی را صادر کرد حالا چه اتفاقی رخ داده که آن رأی تغییر پیدا می‌کند؟

* مسئولان فدراسیون فوتبال نظر دیگری دارند و به قول منتقدان آن‌ها خود را تافته جدا بافته جامعه می‌دانند!

از این خبرها نیست، باید همه مطیع قانون باشند، البته که من هم موافقم که فدراسیون‌نشینان ترجیح می‌دهند برداشت مورد پسند خود را از قانون داشته باشند، اما نمی‌توان این مسئله را پذیرفت، مگر در ماجرای بازنشسته‌ها چه اتفاقی رخ داد، تمام فدراسیون‌ها مدیران بازنشسته خود را کنار گذاشتند به جز فوتبال! همین الان در فدراسیون فوتبال ۱۲۰ بازنشسته مشغول فعالیت هستند چرا در فوتبال قانون رعایت نمی‌شود؟

*به عقیده شما توضیحات تاج در برنامه فوتبال برتر در ارتباط با پرونده مارک ویلموتس ابهامات موجود را برطرف کرد؟

ترجیح می‌دهم به فکر فولاد باشم تا به فکر مدیریت فدراسیون فوتبال. دوستان دیگری هستند که در این ارتباط حرف بزنند.

*این شائبه به وجود می‌آید که شما به واسطه انتقادهای هفته‌های اخیر تحت فشار قرار گرفته‌اید؟

آن‌هایی که من را می‌شناسند، می‌دانند که با احدی تعارف ندارم، اما من در برهه کنونی اعتقاد دارم حرف‌های اصلی را من مطرح کردم، آن روز که کسی جرئت نداشت به مدیریت فوتبال ایران نقد کند من آغازگر این مسیر بودم الان هم به واسطه تعهدی که به فولاد دارم دوست ندارم حرف‌های من برای باشگاه فولاد ایجاد حاشیه کند.

* دوباره وضعیت خوزستان به دلیل ویروس کرونا به حالت قرمز در آمده، آیا با این شرایط امکان میزبانی از مسابقات لیگ برتر را دارید؟

از آنجا که امروز با دستور استانداری خوزستان باشگاه‌های ورزشی و کلوپ‌های بدنسازی بازگشایی شدند هیچ مشکلی برای برگزاری بازی‌ها در خوزستان نداریم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همه امور را با دقت انجام خواهیم داد.

*جایی نقل شده بود که باشگاه فولاد خوزستان به واسطه کرونا ضرری ۵/۲میلیاردی را متحمل شده است آیا بابت این خسارت برنامه‌ریزی شما را مختل نمی‌کند؟

۱۰۰ درصد این مبلغ ما را با مشکلاتی مواجه می‌کند اما کار با آه و ناله درست نمی‌شود، ما روز اول گفتیم که عاقلانه‌ترین کار ممکن لغو مسابقات لیگ برتر است، اما وزیر بهداشت و درمان، آقای دکتر نمکی صراحتاً اعلام کردند ما تمایلی به برگزاری مسابقات نداریم اما اراده‌ای برای لغو مسابقات نیست، از این رو حالا که تصمیم به برگزاری گرفته شده ما هم مطیع قانون هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.