فرماندار سرخس گفت: در بخش اورژانس جاده‌ای حدود ۳۰ نیروی عملیاتی کم داریم.

تعطیلی ۳ پایگاه اورژانس جاده‌ای در سرخس به دلیل کمبود نیرو

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا رجبی مقدم عنوان کرد: با توجه به وسعت شهرستان سرخس و پراکنش روستاها، از ۱۸۵ کیلومتر محور جاده‌ای  مشهد - سرخس حدود ۹۰ کیلومتر در حوزه شهرستان سرخس است که برای آن ۷ کد پایگاه امداد و اورژانس جاده‌ای و شهری در نظر گرفته‌ شده است.

وی ادامه داد: تا یک ماه پیش ۶ پایگاه فعال بودند اما با رفتن تعدادی از نیروها و عدم جایگزینی نیروهای جدید، برای این ۶ پایگاه ما فقط ۱۸ نیروی عملیاتی داشتیم که این نیروها مجبور بودند به صورت ۳ شیفت کار کنند به همین دلیل تعداد کم نیروها پاسخگوی ۶ پایگاه نبود و متاسفانه در یک ماه گذشته سه جایگاه شامل پایگاه اورژانس داخل شهر، پایگاه بزنگان و پایگاه گنبدلی به دلیل کمبود نیرو تعطیل شدند.

رجبی مقدم اظهار کرد: بسیاری از نیروهایی که در این پایگاه‌ها مشغول به فعالیت بودند نیروهای سرباز و از نیروهای طرحی و پیام آور سلامت بودند که با اتمام دوره مربوطه این نیروها رفتند و هنوز نیروی جدیدی جایگزین نشده‌ است.

وی تاکید کرد: نُرم فاصله اورژانس جاده‌ای ۳۰ کیلومتر است اما در حال حاضر از شهر سرخس تا مزداوند حدود ۸۵ کیلومتر عملا پایگاه اورژانس جاده‌ای نداریم.

رجبی مقدم خاطرنشان کرد: قرار بود در سال گذشته جذب نیروی جدید داشته باشیم ولی به دلایلی این امر محقق نشد.

فرماندار سرخس گفت: امیدواریم با پیگیری‌های استانداری و همکاری دانشگاه علوم پزشکی طی هفته‌های آینده این مشکل هر چه سریع‌تر برطرف شده و نیروی جدید به این پایگاه‌ها تزریق شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.