۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 708164

چنانچه از مخاطبان فضای مجازی باشید یا شغلتان در ارتباط با مردم باشد، حتماً دیده‌اید که این روزها همین میزان مواجهه دستگاه قضا با فساد و مفسدان تا چه اندازه مردم را خشنود کرده است.

قدس آنلاین: چنانچه از مخاطبان فضای مجازی باشید یا شغلتان در ارتباط با مردم باشد، حتماً دیده‌اید که این روزها همین میزان مواجهه دستگاه قضا با فساد و مفسدان تا چه اندازه مردم را خشنود کرده است. کاش همین قدم‌های اولیه را یک دهه پیش برمی‌داشتیم که در آن صورت دچار بسیاری از مشکلات امروزی نبودیم و کاش این حرکت در همین قدم‌ها متوقف نشود و آن‌ها که منافعشان در این حرکت مبارزه با فساد به خطر افتاده است، چوب لای چرخ آن نگذارند.

باری تا سخن از فساد می‌شود، اغلب ما ذهنمان به سمت دزدی‌های کلان از جیب مردم و رانت‌خواری‌ها و سوءاستفاده از مقام و منصب و مواردی نظیر این می‌شود.

اما این قصه سر دراز دارد. یکی از مشکلات مدیریتی کشور که تا امروز عواقب ناگواری داشته و پس از این هم خواهد داشت، چسبندگی مقامات به پست‌های ارشد، گاه برای سال‌ها و حتی دهه‌هاست. یا داشتن همزمان چندین پست و سمت مهم که نتیجه آن اغلب آشوب در همه آن بخش‌هاست؛ چه پدران ما گفته‌اند یک ده آباد به ز صد شهر خراب. عده‌ای دلسوز با امید به راه یافتن نسل جدید به سطوح بالای مدیریتی کشور، کلی خون دل خوردند تا قانون عدم به کارگیری بازنشستگان در پست‌های عالی مملکت را تهیه و تنظیم و تصویب کنند، اما در عمل دیدیم چه شد! مثلاً شهردار محترم مشهد با استناد به این قانون برکنار شد و چند روز بعد در تهران به مقامی همسطح یا بالاتر، یعنی معاونت یک وزارتخانه مهم دست یافت.

اینکه شما برای بستن دهان منتقدان یک وزیر نیمه جوان بیاورید و میانگین سنی مابقی وزیران و مدیرانتان در کلاس پدربزرگ‌ها باشد، یک کار ویترینی است. دقت کنید این همه به معنای حذف تجربه موسفیدان در عرصه مدیریت کشور نیست؛ چه اگر عمل و تجربه آن‌ها نبود ما به اینجا نمی‌رسیدیم. اما عاقبت کی نوبت به نسل فعلی می‌رسد؟ طرف چند دوره وزیر بوده، اما همین که دیگر پستی به او نمی‌دهند، باز می‌رود نامزد شهرداری شهرش یا وکیل مردم در مجلس و غیره می‌شود؛ یعنی حاضر است چند رده مدیریتی پایین‌تر بیاید، اما بی‌خیال قدرت نشود! بزرگوار! شما خیلی هم بیشتر از تکلیفت خدمت کردی. به خاطر خدا کمک کن تا هوایی تازه در مدیریت کلان مملکت وزیدن گیرد. طرف نتیجه‌هایش دارند عروس و داماد می‌شوند. رکورد وزیر بودن را زده، ۱۶ سال وزیر بوده، قبلش نماینده مجلس بوده، بعدش ۳۰- ۲۰ تا ریاست فوق مهم داشته و دارد، طبابت هم می‌کند، صاحب بیمارستان خودش هم هست و هنوز ماشاءالله عشق خدمت دارد و الی ماشاءالله از این نمونه‌ها داریم. شما را به خدا فرصت خدمت به دیگر دلسوزان نظام، اسلام و انقلاب هم بدهیم، اگر نه چه پاسخی برای نسل جوان، انقلابیون و باورمندان به آرمان‌های انقلاب خواهیم داشت؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.