رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد نسبت به افزایش بیش از پیش تعداد مبتلایان به کرونا به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی و پیشگیرانه در گناباد و بجستان هشدار داد.

یک مسوول نسبت به افزایش ابتلا به کرونا در گناباد و بجستان هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر جواد باذلی اظهار کرد: رعایت نکردن مسائل بهداشتی در بین شهروندان نظیر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی روز به روز در حال افزایش است و مردم توجه کافی به پرهیز از ترددهای غیر ضروری ندارند.

وی ادامه داد: با توجه ناکافی مردم به رعایت موارد پیشگیرانه مقابله با بیماری کرونا در روزهای آینده موارد ابتلا به این بیماری در این مناطق با افزایش بیشتری مواجه خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با این وجود مهمترین علت افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان طی یک ماه گذشته را برداشتن محدودیتها و بیماریابی ذکر کرد.

باذلی افزود: تا زمان اعمال محدودیتها مردم توجه بیشتری به پیشگیری از کرونا داشتند ولی هم اکنون کمتر از ۱۰ درصد شهروندان از ماسک استفاده می کنند و شاهد افزایش حضور آنان در معابر عمومی هستیم.

وی تصریح کرد: با وجود افزایش نظارتها متاسفانه رعایت پروتکلهای بهداشتی بسیار کم رنگ شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: در راستای بیماریابی، اگر آزمایش  کرونای فردی مثبت شد از همه اعضای خانواده او آزمایش انجام می‌شود.

باذلی افزود: افتتاح آزمایشگاه تشخیص کرونای گناباد در افزایش بیماریابی و تعداد مبتلایان به کرونا و رشد آزمایش های مثبت جدید نقش زیادی داشت.

وی ادامه داد: برای افزایش آمادگی و مقابله با شرایط اوج کرونا تعداد تختهای مراقبتهای ویژه در بیمارستان علامه بهلول گنابادی از ۶ به ۱۸ تخت افزایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به نقش موثر رسانه ها در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص بیماری کرونا گفت: اگر حمایت و آگاهی‌ بخشی رسانه‌های گناباد و بجستان نبود شرایط امروز ما از نظر ابتلا به کرونا بدتر ‌بود.

سه بخش با ۱۳۰ تخت و یک بخش مراقبتهای ویژه برای بستری بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا در بیمارستان علامه بهلول گنابادی اختصاص یافته است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.