خراسان شمالی- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: طلاق و خودکشی آسیب های اولویت دار استان هستند که کاهش این آسیب های اجتماعی مستلزم داشن طرح های ویژه است که دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی استان باید نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

کاهش طلاق نیازمند طرح ویژه است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از استانداری خراسان شمالی، ولی الله حیاتی در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده استان اظهار داشت:باید با ارائه طرحی ویژه این دو آسیب در استان لکه گذاری شود و پس از مشخص شدن مناطق با آسیب بیشتر بازه های سنی و دلایل بروز این آسیب ها بررسی و ریشه یابی شود.

وی تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد از اعتبارات فرهنگی و اجتماعی در سطح ملی توزیع می شود و هنر و تلاش استان باید جذب این اعتبارات با ارائه طرح های عملیاتی باشد چرا که تنها با تکیه بر اعتبارات استان نمی توانیم، هدف کاهش آسیب های اجتماعی را محقق کنیم.

حیاتی خاطر نشان کرد: در حوزه اجتماعی نبود آگاهی، دانش و سواد کافی در برخورد با آسیب ها مهمتربن ضعف است که در این راستا هدفگذاری امسال استان ریشه کنی بیسوادی است.

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال علت بروز خشونت باشیم، افزود: بخشی از این خشونت ها مربوط به مشکلات اقتصادی و معیشتی است که باید این مشکلات با برنامه ریزی درست برطرف شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.