خراسان شمالی- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بارش برف در ۲۰فروردین امسال و متعاقب آن کاهش شدید دما در ۲۱ فروردین‌ماه، افزون بر هشت هزار میلیارد ریال به کشاورزان این استان در بخش باغی و زراعی خسارت زد که بیش از پنج هزار میلیارد ریال آن مربوط به ۲۳ هزار و ۱۷۶ هکتار از باغ‌های این استان بود.

سرما ۸هزار میلیارد به کشاورزان خراسان شمالی خسارت زد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، مهندس محمدعلی شریکیان اظهار داشت: در سال جاری سطح باغ‌های زردآلوی استان هزار و ۹۷ هکتار است که از این سطح ۹۶۷ هکتار به باروری رسیده و میزان برداشت این محصول به علت سرمای غیرمنتظره بهاره ۸۰ درصد در مقایسه با پارسال کاهش خواهد داشت.

وی افزود: هرساله از این سطح افزون بر چهار هزار تن انواع زردآلو تولید می‌شود که امسال به علت سرمای دیرهنگام بهاره بیشتر باغ‌های زردآلو این استان خسارت دید.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: شهرستان اسفراین با بیشترین سطح، قطب تولید زردآلو در استان است که هرساله به‌صورت تازه خوری به بازار عرضه می‌شود.

شریکیان همچنین بابیان اینکه توسعه باغ‌ها با نهال‌های پایه رویشی موجب کیفیت بالای محصول می‌شود، افزود: سال‌های گذشته نهال‌های شناسه دار برای نوسازی و اصلاح باغ‌های زردآلو در اختیار باغداران قرار گرفت.

وی اظهار داشت: بذری، نوری، لاس گردی و شاهرودی بیشترین ارقام کشت زردآلو در خراسان شمالی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.