شهرکرد- کورش بیگدلی با تاکید بر اهمیت پرداخت مالیات در جامعه، گفت: در سال گذشته بالغ بر هزار میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده جهت توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی به شهرداری‎ها و دهیاری‎های استان پرداخت شد.

پرداخت ۱۰۰ میلیارد مالیات ارزش افزوده به شهرداری و دهیاری‎ها

قدس آنلاین- به گزارش قدس آنلاین؛ مدیر کل امور مالیاتی استان چهارمحال و بختیاری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در ظهر روز دوشنبه ۲۶ خرداد ماه، از بخشودگی جرایم مالیاتی خبر دارد و اظهار داشت: از مورخ ۲۰خرداد ماه ۱۳۹۹، تسهیلات حمایتی از فعالان اقتصادی، در قالب بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی تا پایان سال جاری اجرا می‎شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مالیات گرداننده چرخ اقتصاد و موثرترین و کوتاه ترین ابزار برای انتقال منابع عمومی به سمت پیشرفت و برقراری عدالت و رفاه اجتماعی است، گفت: اغلب کشورهای توسعه یافته در غیاب درآمدهای نفتی و مواد خام طبیعی مالیات را اصلی ترین منبع درآمد خود قرار داده اند.

مدیر کل امور مالیاتی استان به فرار مالیاتی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: برخی از افراد سودجو با پرداخت مبالغ ناچیز به افراد روستایی اقدام به دریافت مدارک شناسایی آنان کرده، که با صدور کارت بازرگانی، با نام افراد روستایی فعالیت خود را انجام داده‎اند.

بیگدلی، با اشاره به تاخیر دو ماهه تسلیم اظهارنامه مالیاتی به دلیل شیوع ویروس کرونا، عنوان داشت: آخرین فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال‌جاری با دوماه تاخیر برای اشخاص حقیقی ۳۱ مرداد ماه و برای اشخاص حقوقی ۳۱ شهریور ماه می باشد.

مدیر کل امور مالیاتی استان خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند برای نقل و انتقال املاک مسکونی بدون مراجعه به ادارات مالیاتی در دفاتر اسناد رسمی نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.