شهرکرد_مدیرکل اوقاف از احیاء موقوفات کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی استان خبر داد و گفت: موقوفات کشاورزی و زراعی ظرفیت و پتانسیل عظیمی است که با احیاء آنها می‌توان قدم بسیار ارزشمندی را در خدمت به کشاورزان و توسعه استان برداریم .

موقوفات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری احیا شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، دوشنبه ۲۶ خرداد ماه، در نشست مشترک اوقاف و سازمان جهاد کشاورزی استان، ضمن تبریک فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی: اظهار داشت: به منظور دستیابی به جهش تولید می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذاری در موقوفات کشاورزی در استان استفاده کرد.

وی، افزود: با توجه به اینکه استان چهارمحال و بختیاری از لحاظ سرمایه آب در جایگاه مطلوبی قرار دارد، کار احیاء زمین‌های مزروعی را آسان‌تر کرده، چرا که این موضوع بیشتر به نفع مردم استان و باعث رونق کسب و کار است که جهاد کشاورزی سهم بسیار مهمی در این امر می‌تواند داشته باشد.

مدیرکل اوقاف با اشاره به اینکه ۶۰  درصد از رقبات استان دارای کاربری کشاورزی هستند، گفت: در حال حاضر بسیاری از اراضی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در کلیه شهرستان‌ها شناسایی شده است، که در راستای اجرای سیاست‌های اقتصادی و جهش تولید و همچنین حمایت از اقشار ضعیف در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان، اخیرا بخشی از این مزارع در جوار آستان مقدس امامزاده حمزه علی بلداجی احیا و به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار گردیده است.

امیری در ادامه ضمن تشکر از جهاد کشاورزی که آمادگی خود را جهت توسعه و آبادانی بیشتر موقوفات و زمین‌های زراعی اعلام کرد و بیان داشت: تعامل و مشارکت بیشتر جهاد کشاورزی با اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان می‌تواند به گسترش احیا موقوفات کشاورزی استان سرعت بخشد.

وی خاطرنشان کرد: اوقاف از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های ماندگار استقبال می‌کند، نوع مشارکت بخش خصوصی براساس قوانین و مقررات جاری خواهد بود که البته به نسبت میزان مشارکت و سرمایه به صورت توافقی از حضور بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها استقبال می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.