مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از راه اندازی خط تولید ماسک N۹۵ در این دانشگاه خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این خط، روزانه ۶ تا ۸ هزار ماسک تولید می‌شود.

آغاز بکار خط تولید ماسک N۹۵ در مشهد/ خودکفایی خراسان رضوی در تولید انواع ماسک

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا جوان اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا یکی از مهمترین ملزومات ماسک‌ بوده و خوشبختانه با همکاری بخش خصوصی و گروهی از خیران نیک‌اندیش دستگاه تولیدکننده ماسک N۹۵ از شرکت داخلی خریداری شده و این دستگاه در فضای ۸۰ متر مربعی در یک سوله در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نصب شده است.

وی افزود: کار تولید ماسک N۹۵ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از امروز آغاز شده و قیمت تمام شده معادل یک پنجم و به میزان ۲۰ درصد دیگر مجموعه‌های تولیدی است و روزانه ۶ تا ۸ هزار عدد از این نوع ماسک تولید می‌شود.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با بیان اینکه ماسک‌های ساده باید در هر ۳ ساعت تعویض شود، اما ماسک N۹۵ که در دو نوع سوپاپ‌دار و بدون سوپاپ بوده تا ۶ ساعت قابل استفاده است، خاطرنشان کرد: این استاندارد زمانی ویژه محیط‌های درمانی بوده و در دیگر مکان‌ها امکان استفاده بیشتر است؛ همچنین در کارگاه‌ها و محیط‌های بسته زمان استفاده استاندارد مشابه مراکز درمانی است.

جوان بیان کرد: خراسان رضوی در بحث انواع ماسک‌ها به‌خودکفایی لازم رسیده است و خوشبختانه دیگر نیازی به واردات ماسک نداریم.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.