مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: صنایع کوچک استان به منظور بهره مندی از مزایای بازار سرمایه می‌توانند بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از بازار SME فرابورس تأمین کنند.

بازار سرمایه می‌تواند راهکار مناسب برای تأمین مالی واحدهای صنعتی کوچک باشد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در بازدید از واحدهای صنعتی کوچک شهرک صنعتی تربت جام از حضور واحدهای کوچک و متوسط خراسان رضوی با بهره مندی از بسته حمایتی این شرکت و با اخذ شرایط لازم در بازار فرابورس ایران خبر داد.

او با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه سازمان صنایع کوچک، شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت فرابورس ایران، تابلوی معاملاتی به نام SME در فرابورس ایجاد شد، افزود: با توجه به برخی مسائل در تأمین مالی واحدهای صنعتی کوچک مانند تأمین وثیقه، لذا بازار سرمایه می تواند به عنوان راهکار مناسب برای تأمین مالی واحدها باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به سهم ۸۸ درصدی واحدهای صنعتی کوچک در استان و سهم ۳۹ درصدی اشتغال، ادامه داد: از آنجایی که صنایع کوچک و متوسط عمدتاً با محدودیت‌های مالی مواجهند، به منظور بهره مندی از مزایای بازار سرمایه می‌توانند بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از بازار SME فرابورس تأمین کنند.
مهدی زاده مقدم با اشاره به دیگر مزایای فرابورس، بیان کرد: معرفی و تبلیغات در تابلوی بورس به صورت رایگان در کنار شرکت‌های معتبر، امکان انتشار انواع اوراق قرضه، اعتبار بخشی به شرکت و سهامداران آن و امکان انتقال مالکیت سهام برای شرکت‌ها در حداقل زمان و هزینه، امکان توثیق سهام عرضه شده، بخشی از مزایای حضور واحدهای کوچک و متوسط در بازار سرمایه است.
او تصریح کرد: تاکنون چندین شرکت از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی به فرابورس معرفی شدند که ۸ مورد آن‌ها در حال طی کردن مراحل پذیرش بوده و نماد یک شرکت در بازار فرابورس بازگشایی شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تاکید کرد: صاحبان صنعت می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به حوزه صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان مراجعه کنند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.