نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت جاذبه‌های گردشگری نیشابور که بسیاری از آنها درگاه‌هایی بین‌المللی نیز محسوب می‌شوند می‌تواند زمینه ارتقاء نیشابور را فراهم کند.

سالروز ورود امام رضا(ع) ثبت ملی شود

هاجر چنارانی اظهار داشت: نیشابور دارای ظرفیت‌های گردشگری فراوانی است که بسیاری از آنها مغفول مانده است و توجه به آنها می‌تواند گام بلندی در مسیر تقویت گردشگری این خطه باشد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با برشمردن جاذبه‌های گردشگری این شهرستان همچون آرامگاه خیام و عطار گفت: تقویت این جاذبه‌ها که بسیاری از آنها درگاه‌هایی بین‌المللی نیز محسوب می‌شوند می‌تواند زمینه ارتقاء نیشابور را فراهم کند.

چنارانی با بیان اینکه از سوی دیگر شاهد هستیم نیشابور پذیرای رویدادهای بزرگی همچون پذیرایی و ورود امام رضا(ع) به این شهر است گفت: 10 تیرماه سالروز ورود حضرت به نیشابور است و باید برای ثبت ملی این روز اقدام لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: کمبودهای مالی و زیرساختی در حوزه فرهنگی سبب شده تا بعضا از این رخدادها غفلت صورت گیرد؛ ادارات ارشاد در شهرستان‌ها نیز کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و می‌توان با ارتقاء چارت اداری و سازمانی آنها زمینه را برای تحول فرهنگی فراهم کرد.

چنارانی با درخواست از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیگیری این امور تصریح کرد: بسیاری از این چارت‌های اداری باید از نظر اداری مستقل شوند و از ذیل معاونت استاندار خارج شوند تا بتوانند با استقلال عمل زمینه فعالیت بهتر را فراهم کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.