تعطیلی صرفاً یک هفته‌ای امتحانات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و تأکید بر برگزاری امتحانات به صورت حضوری پس از ۳۰ خرداد، موجب نارضایتی و نگرانی دانشجویان و اولیای آنان در خراسان رضوی شد.

آیا امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی غیرحضوری می‌شود؟

احمد فیاض/

 تعطیلی صرفاً یک هفته‌ای امتحانات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و تأکید بر برگزاری امتحانات به صورت حضوری پس از ۳۰ خرداد، موجب نارضایتی و نگرانی دانشجویان و اولیای آنان در خراسان رضوی شد.

به گزارش خبرنگار ما؛ شماری از دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و اولیای آنان با ابراز نگرانی از برگزاری امتحانات این دانشگاه به صورت حضوری، خواستار مجازی و غیرحضوری شدن امتحانات مانند برخی از استان‌های کشور با توجه به شرایط کرونایی استان شدند.

یک دانشجوی شیمی دارویی دانشگاه آزاد مشهد در همین باره به خبرنگار ما گفت: در اطلاعیه رسمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی که در سایت دانشگاه در ۲۱ خرداد ماه منتشر و در دسترس است؛ آمده که در اجرای بند ۷ دستورالعمل شماره ۷۷/۱۵۲/ص/۹۹ مورخ ۱۵/۰۳/۹۹ سازمان مرکزی و مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و دستور نایب رئیس ستاد آموزش مجازی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی که شهرهای آن بر اساس اعلام ستاد پیشگیری از ویروس کرونا دارای وضعیت قرمز است امتحانات حضوری مقاطع کاردانی، کارشناسی از تاریخ ۲۴/۰۳/۹۹ تا ۳۰/۰۳/۹۹ برگزار نخواهد شد و برای امتحانات حضوری پس از تاریخ ۳۰/۰۳/۹۹ متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مجتبی. ر خاطرنشان کرد: این در حالی است که امتحانات حضوری در برخی از استان‌هایی که به لحاظ ضریب نفوذ ویروس کرونا مشابه خراسان رضوی هستند لغو شده و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

یکی از شهروندان گنابادی و از اولیای دانشجویان که نگران وضعیت سلامتی فرزند دانشجویش است؛ به خبر منتشره در خبرگزاری‌ها اشاره کرد و با انتقاد از این تصمیم مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و اهمال مسئولان ستاد مقابله با کرونا خراسان رضوی تصریح کرد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران می‌گوید بنا به تأکیدات رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران، استاندار تهران و همچنین درخواست والدین و دانشجویان نحوه برگزاری امتحانات در واحدهای استان تهران در تمامی مقاطع از حضوری به غیرحضوری تغییر کرده است. پرسش اینجاست که استاندار خراسان رضوی و مسئولان ستاد مقابله با کرونا استان کجای این ماجرا هستند؟ آیا درخواست والدین و دانشجویان صرفاً برای پایتخت‌نشینان مورد توجه قرار می‌گیرد و سایر والدین و دانشجویان اقصی نقاط کشور؛ درخواست، مطالبه، دغدغه و نگرانی و... ندارند؟

مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص چرایی تأکید بر امتحانات این دانشگاه به صورت حضوری به خبرنگار قدس گفت: این دانشگاه تابع بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است.

امیر خالقی در پاسخ به این پرسش که آیا مسئولان ارشد استان خراسان رضوی، ستاد مقابله با کرونا استان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان در این حوزه تصمیم‌گیرنده نیستند؛ و چرا استان تهران توانسته است تصمیم‌گیری کند؛ اظهار کرد: البته این گونه نیست و در همین رابطه رایزنی‌ها و جلساتی در حال برگزاری است و به زودی خبرهای خوشی درباره امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی استان اعلام می‌شود و در آن نگرانی‌ها و مطالبات اولیا و دانشجویان در حد امکان لحاظ شده است.

گفتنی است، در لحظه تنظیم این گزارش (روز گذشته) خبری در خبرگزاری‌ها مبنی بر واگذاری نحوه برگزاری امتحانات مجازی به استان‌ها به نقل از معاون دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد. بر پایه این خبر جواد علمایی، معاون دانشگاه آزاد از واگذاری نحوه برگزاری امتحانات مجازی به استان‌ها خبر داد و گفت: تا این لحظه تأکیدی بر شفاهی، تستی و یا تشریحی برگزار شدن امتحانات نداریم.

وی افزود: با توجه به ریسک بالای برگزاری حضوری امتحان‌ها، به استان‌های قرمز تأکید کردیم امتحانات را مجازی برگزار کنند و همچنین به استان‌های در وضعیت هشدار نیز اعلام شد که با تصمیم استاندار هماهنگی‌های لازم در خصوص «حضوری» یا «مجازی» برگزار شدن امتحان صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.