نود و سومین دوره جوایز اسکار و هفتاد و چهارمین دوره جوایز بفتا با تأخیر برگزار خواهند شد.

تاریخ برگزاری جوایز اسکار و بفتا تغییر کرد

به گزارش قدس آنلاین، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی دوشنبه‌شب اعلام کرد نود و سومین دوره جوایز اسکار به خاطر بیماری همه‌گیر کروناویروس با حدود دو ماه تأخیر ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

به گزارش ورایتی، دیوید روبین رئیس و داون هادسن مدیرعامل آکادمی در بیانیه‌ای گفتند: برای بیش از یک قرن، فیلم‌ها در آرام کردن، الهام بخشیدن و سرگرم کردن ما در سیاه‌ترین دوران یک نقش مهم داشته‌اند. قطعاً امسال نیز چنین نقشی دارند. با افزایش مدت‌زمان شرایط رقابت در جوایز اسکار و تعویق زمان برگزاری جوایز، این امید را داریم که فیلمسازان برای به پایان رساندن و اکران فیلم‌های خود فرصت کافی را داشته باشند، بی‌آنکه برای آنچه ورای کنترل هر کس است، تاوان پس بدهند.    

آکادمی همچنین اعلام کرد مراسم جوایز هیئت‌رئیسه که هر سال در پاییز اعطاء می‌شود و امسال دوازدهمین دوره خود را جشن می‌گیرد با تأخیر برگزار می‌شود. تاریخ افتتاح موزه آکادمی هم که قرار بود در ماه دسامبر صورت بگیرد تا آوریل به تعویق افتاد.

آکادمی به‌تازگی مدت‌زمان اکران عمومی فیلم‌ها برای رقابت در جوایز اسکار ۲۰۲۱ را عوض کرد. اکنون یک فیلم بلند داستانی باید بین اول ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ دی ۱۳۹۸) تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ (۱۰ اسفند ۱۳۹۹) اکران شده باشد تا برای حضور در نود و سومین دوره جوایز اسکار واجد شرایط باشد. مهلت معرفی متقاضیان رقابت در بخش‌های خاص (فیلم بلند انیمیشن، مستند بلند، مستند کوتاه، فیلم بلند بین‌المللی، فیلم کوتاه انیمیشن و فیلم کوتاه زنده)، اول دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ آذر ۱۳۹۹) است. مهلت معرفی بخش‌های عمومی شامل فیلم، موسیقی و ترانه، ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۶ دی ۱۳۹۹) است.

این که مراسم نود و سومین دوره جوایز اسکار در دالبی تیه‌تر در هالیوود، لس آنجلس، کالیفرنیا برگزار و زنده از شبکه ای‌بی‌سی پخش ‌خواهد شد، هنوز مشخص نیست. سال گذشته این مراسم بعد از حدود یک دهه که در اواخر فوریه برگزار می‌شد، در اوایل فوریه برگزار شد و همچنین برای دومین دوره پیاپی مراسم اسکار مجری نداشت.

برای چهارمین بار است که اسکار به تعویق می‌افتد. این اتفاق اولین بار در ۱۹۳۸ بعد از وقوع یک سیل مهیب در لس آنجلس روی داد. برگزارکنندگان اسکار در ۱۹۶۸ بعد از ترور دکتر مارتین لوتر کینگ جونیر مراسم را در زمان دیگری برگزار کردند. در ۱۹۸۱ نیز بعد از ترور ناموفق رونالد ریگان رئیس‌جمهور وقت آمریکا مراسم اسکار با تأخیر برگزار شد.

تاریخ‌های اصلی آکادمی برای فصل اسکار ۲۰۲۱/۲۰۲۰ به این شرح است:

آغاز رأی‌گیری اولیه: ۱ فوریه ۲۰۲۱ (۱۳ بهمن ۱۳۹۹)

پایان رأی‌گیری اولیه: ۵ فوریه ۲۰۲۱ (۱۷ بهمن ۱۳۹۹) 

اعلام فهرست‌های کوتاه: ۹ فوریه ۲۰۲۱ (۲۱ بهمن ۱۳۹۹)

آغاز رأی‌گیری برای انتخاب نامزدها: ۵ مارس ۲۰۲۱ (۱۵ اسفند ۱۳۹۹)

پایان رأی‌گیری برای انتخاب نامزدها: ۱۰ مارس ۲۰۲۱ (۲۰ اسفند ۱۳۹۹)

اعلام نامزدهای اسکار: ۱۵ مارس ۲۰۲۱ (۲۵ اسفند ۱۳۹۹)

ضیافت نامزدهای اسکار: ۱۵ آوریل ۲۰۲۱ (۲۶ فروردین ۱۴۰۰)

آغاز رأی‌گیری نهایی برای انتخاب برنده‌ها: ۱۵ آوریل ۲۰۲۱ (۲۶ فروردین ۱۴۰۰)

افتتاح موزه آکادمی: ۱۷ آوریل ۲۰۲۱ (۲۸ فرودین ۱۴۰۰)

پایان رأی‌گیری نهایی برای انتخاب برنده‌ها: ۲۰ آوریل ۲۰۲۱ (۳۱ فروردین ۱۴۰۰)

مراسم اسکار: ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (بامداد دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰)

افتتاح موزه آکادمی برای عموم: ۳۰ آوریل ۲۰۲۱ (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰)

دوشنبه‌شب بعد از آنکه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی از به تعویق افتادن جوایز اسکار ۲۰۲۱ خبر داد، آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا (بفتا) نیز اعلام کرد که هفتاد و چهارمین دوره جوایز بفتا ۱۱ آوریل ۲۰۲۱ (۲۲ فروردین ۱۴۰۰)، دو هفته پیش از جوایز اسکار برگزار خواهد شد.

در همین حال، لورنزو سوریا رئیس انجمن مطبوعات خارجی هالیوود بانی جوایز گلدن گلوب به ورایتی گفت که درباره تاریخ برگزاری هفتاد و هشتمین دوره این جوایز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

منبع: هنر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.