یک منبع میدانی سوری با اشاره به اینکه مهلت اعطایی روسیه به طرف ترکیه‌ای برای بازگشایی مسالمت‌آمیز جاده بین‌المللی M۴ به پایان رسیده، گفت: نبرد ادلب نزدیک شده و ارتش سوریه تجهیزات نظامی خود را به خطوط تماس واقع در جنوب این شهر ارسال کرده است.

شمارش معکوس برای آغاز عملیات ادلب

قدس آنلاین: یک منبع میدانی سوری با اشاره به اینکه مهلت اعطایی روسیه به طرف ترکیه‌ای برای بازگشایی مسالمت‌آمیز جاده بین‌المللی M۴ به پایان رسیده، گفت: نبرد ادلب نزدیک شده و ارتش سوریه تجهیزات نظامی خود را به خطوط تماس واقع در جنوب این شهر ارسال کرده است. این منبع سوری در مصاحبه با اسپوتنیک عربی اظهار کرد: هماهنگی زیادی با طرف روسی داریم و مهلت اضافی اعطا شده به طرف ترکیه برای بازگشایی جاده بین‌المللی M۴ به روش مسالمت‌آمیز نیز به پایان رسیده اما به نظر می‌رسد ترکیه‌ای‌ها در حل این مسئله جدی نیستند و حتی نتوانستند گروه‌های مسلح را مهار کنند بلکه اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد حمایت‌های تسلیحاتی ترکیه از این گروه‌ها همچنان ادامه دارد.

همزمان برخی رسانه‌ها اعلام کردند یک کشتی نیروی دریایی روسی حامل تانک و ادوات زرهی برای مسلح کردن نیروهای مسلح سوریه در مسیر بندر طرطوس در غرب سوریه مشاهده شده است. به گزارش الوقت، همچنین روسیه دو اسکادران جنگنده پیشرفته میگ ۲۹ را برای تقویت نیروهای هوایی سوریه به ارتش سوریه تحویل داده که همه این موارد، حاکی از تلاش‌های گسترده به منظور تقویت توان ارتش سوریه برای عملیات نظامی است. به گزارش روسیا الیوم، در همین حال رئیس جمهور سوریه نیز در پیامی مکتوب به اعضای حزب بعث این کشور نوشت: سوریه همچنان با یک جنگ ترکیبی مواجه است که هدف از آن در وهله اول تحریف آگاهی و نابودی ارزش‌ها و اصول است.

در سوی مقابل نیز ترکیه قصد دارد نفوذ خود را در شمال غربی سوریه افزایش دهد تا از طریق طولانی کردن روند بحران ادلب بتواند زمان لازم را برای پیشبرد برنامه‌های خود در مناطق اشغال شده شمال و شمال شرق سوریه با نگاه توسعه‌طلبانه ارضی در مناطق عمدتاً کردنشین فراهم کند. خلف وعده‌های مکرر اردوغان در اجرای توافقات چندباره ادلب همراه با تقابل شدید مسکو و آنکارا در بحران لیبی می‌تواند موجب آمادگی مسکو برای قبول همراهی با نیروهای محور مقاومت به منظور یکسره کردن قضیه ادلب باشد. درگیر بودن ارتش ترکیه در لیبی از توان عملیاتی این کشور برای حمایت از تروریست‌ها در ادلب خواهد کاست و مسکو نیز می‌تواند بی‌توجهی اردوغان به درخواست‌های آتش‌بس در لیبی را با لغو آتش‌بس ادلب که گروه‌های مورد حمایت آنکارا ناقض آن بوده‌اند، تلافی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.