ساری- هم‌زمان با نزدیک شدن به تعطیلات پایان هفته باری دیگر محورهای ارتباطی شمال کشور و به‌ویژه در استان مازندران با حجم ترافیکی بسیاری زیادی روبرو می‌شود که نه‌تنها موجب اعمال محدودیت‌های ترافیکی شده بلکه برای بسیاری از متولیان بهداشت به‌واسطه انتشار شیوع ویروس کرونا نگران‌کننده است.

محورهای مازندران با محدودیت ترافیک روبروست/سفرهای غیرضروری مخاطره‌آمیز است

قدس آنلاین-گروه استان ها: ازآنجاکه چهارشنبه ۲۸خرداد هفته جاری به مناسبت شهادت حضرت جعفر صادق ( ع ) تعطیل است لذا پیش‌بینی می‌شود که حجم ترافیک و مسافران نیز درراه‌های مواصلاتی این استان شاهد رشد فزاینده‌ای باشد.

استان مازندران دارای شش جاده مواصلاتی با استان‌های دیگر است که هراز و کندوان به دلیل نزدیکی به پایتخت پرترددترین آن‌ها هستند.

اعمال محدودیت‌های ترافیکی

در همین حال  پلیس راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی محدودیت‌های ترافیکی جاده‌‎های مازندران را از روزسه شنبه ۲۷خرداد تا روز یکشنبه اول تیرماه را اعلام کرد.

بر اساس برنامه‌ریزی پلیس راهور محور کندوان از ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه ۲۷ خرداد تا ۲ بامداد روز بعد از مرزن آباد به سمت جنوب مسدود و از ساعت ۱۵ سه‌شنبه تا دو بامداد روز بعد از جنوب به شمال یک‌طرفه می‌شود.

همچنین از ساعت ۱۲ روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه ( ۲۹ خرداد تا ۳۱ خرداد ) تا دو بامداد روز بعد از کرج به شمال مسدود  و از ساعت ۱۵ همان روزهای اعلام‌شده  تا دو بامداد روز بعد از مرزن‌آباد به جنوب یک‌طرفه می‌شود.

محور هراز 

طبق اعلام پلیس راهور  تردد خودروهای سنگین و نیمه سنگین از ساعت ۱۲ روز  سه‌شنبه  ۲۷خرداد تا ۲ بامداد یکشنبه اول تیرماه در جاده هراز ممنوع است.

همچنین تردد خودروها از ساعت ۱۲ جمعه و شنبه ۳۰ و ۳۱ خرداد تا ۲ بامداد روز بعد از رودهن به شمال ممنوع و این جاده از ساعت ۱۴ همان روزها تا ۲ بامداد روز بعد از آب اسک به تهران یک‌طرفه می‌شود.

محور سوادکوه 

تردد تمامی تریلی‌ها  به‌استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی در محور سوادکوه از ساعت ۸ تا ۲۴ روز جمعه ۳۰ خرداد از شمال به جنوب و بالعکس ممنوع است.

افزایش آمار مبتلایان

بازگشایی مشاغل پرخطر و رفع محدودیت‌های تردد و سفر که از مدت‌ها قبل در سطح کشور با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد کشور اجرایی شد و در کنار آن کاهش نسبی بیماران کرونایی و حتی مرگ ناشی از این ویروس تا حد زیادی به توهم افول ویروس کرونا در سطح استان‌های کشور دامن زد به‌گونه‌ای که دیگر کمتر کسی پروتکل‌های بهداشتی و هشدارهای پیاپی درمانگران و دستگاه‌های سلامت کشور را در مورد پرخطر بودن رفتارها جدی می‌گیرد.

قائم‌مقام ستاد استانی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این رابطه اعلام کرد: سرعت انتقال ویروس کرونا در  استان مازندران تا پیش از سفرهای غیر ضرور عید فطر و نیمه خرداد ماه حدود هفت دهم بود.

دکتر حامد روحانی زاده افزود: متاسفانه این سفرها و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیک باعث افزایش سه دهم درصدی سرعت انتقال این ویروس شد و با وجود این که به نسبت وضعیت خوبی داریم ، ولی همچنان آمار بیماران ما بالاست.

رییس مرکز بهداشتی استان مازندران خاطرنشان کرد: استان ما به دلیل مسافرت های غیر ضروری عید فطر و تعطیلات نیمه خرداد ماه همچنان در معرض خطر صعودی ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد و ما نباید با رفتارهای پرخطرمان به گسترده شدن این ویروس دامن بزنیم.

وی اذعان کرد: بررسی ها نشان می دهد که برخی از مردم ما عادی سازی رفتاری نسبت به ویروس کرونا داشته و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی را به درستی رعایت نمی کنند که این خود می تواند سلامت سایر افراد دیگر را به خطر بیندازد و همه ما باید رفتارمان را مطابق با هشدارهای درمانگران تنظیم کنیم تا از آسیب جدی این بیماری جلوگیری کنیم.

روحانی زاده خاطر نشان کرد: کاهش سرعت انتقال ویروس کرونا به معنای از بین رفتن و شکست این ویروس و حتی کاهش التهاب این ویروس نبوده و صرفا ما با رعایت خودمان و تلاش درمانگران به نقطه ثبات و تا حدودی کاهشی ابتلا به این بیماری رسیدیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.