یزد - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد، با بیان این که مهریز از نظر منابع آبی فقیر است، گفت: مدیریت آب به طور صحیح، می تواند تا حدودی از فقر در آب جلوگیری کند.

شهرستان مهریز از نظر منابع آبی فقیر است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، «محمدمهدی جوادیان زاده» در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان مهریز اظهار داشت : طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد در خردادماه،  رویداد آبی مهریز برگزار شود و این شرکت برخود لازم می داند که به منظور رفع چالش ها و مشکلات مهریز،  جلسات متعددی را با مسئولان این شهرستان برگزار نماید.

وی با اشاره به این که مهریز از نظر منابع آبی، کوهستانی فقیر است افزود: اقداماتی که تا کنون انجام شده، نتیجه حائز اهمیتی نداشته و مدیریت آب به طور صحیح می تواند تا حدودی از فقر در آب جلوگیری کند بنابراین یکی از اقداماتی که می توان در این زمینه انجام داد جداسازی انشعابات فضای سبز از شرب است.

این مسئول گفت: تجهیز چاه ها به کنتور هوشمند یکی از ابزارهای اندازه گیری مهم و حیاتی در مدیریت منابع آب استان است و برای این که بتوان منابع آبی را به بهترین شکل مدیریت کرد لازم است قبل از آن اندازه گیری کنیم، چرا که نمی توان بدون ابزار اندازه گیری مدیریت صحیحی را اعمال کرد.

جوادیان زاده تصریح کرد: نصب کنتورهای هوشمند از سال های قبل در استان اجرایی شده است که باید تا پایان سال جاری کلیه چاه های کشاورزی و صنعتی مجهز به کنتور هوشمند شوند.

در ادامه این نشست فرماندار مهریز با بیان این که آب مهمترین مسئله استان یزد است اظهار داشت: پایین رفتن سطح آب زیرزمینی به دلیل برداشت هایی است که هم به صورت قانونی و هم به صورت غیرقانونی صورت می گیرد.

رضا زارع زاده با اشاره به این که برداشت های زیاد از منابع آب، امروزه به یک چالش بزرگ تبدیل شده است، افزود: می طلبد که مردم و بهره برداران آب، همکاری خوبی در راستای اجرای قوانین مرتبط با آب داشته باشند و از طرف دیگر نیز متولیان آب حداقل تلاش خود را برای حمایت از مصارفی که توجیه قانونی دارد، داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.