رئیس آتش‌نشانی شاندیز ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌های مزارع، باغات و مراتع شاندیز را ناشی از عوامل انسانی ذکر کرد و از وقوع ۲۰ مورد آتش‌سوزی در یک روز خبر داد.

۲۰ مورد آتش‌سوزی در یک روز/ ریشه ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها در شاندیز عامل انسانی است

به گزارش قدس آنلاین، متین جواهری از وقوع ۲۰ مورد آتش‌سوزی طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد و گفت: بر اساس این آمار هر یک ساعت و ۲۰ دقیقه یک مورد وقوع آتش‌سوزی مزارع و باغات در محدوده شاندیز داشته‌ایم.

وی ادامه داد: حتی به‌ طور هم‌زمان سه مورد آتش‌سوزی در سه منطقه مختلف داشته‌ایم که نیروها برای مهار بلافاصله اعزام شده‌اند، متأسفانه به دلیل بی‌احتیاطی تا ساعت ۳.۵ صبح امروز شاهد حریق مراتع بوده‌ایم.

رئیس آتش‌نشانی شاندیز  بیان کرد: طی چند روز گذشته به علت افزایش دما روزانه ۴ تا ۵ مورد حریق را در شاندیز داشته‌ایم، این میزان بر اساس مدت مشابه سال گذشته سه تا ۴ برابر افزایش یافته است.

وی گفت: تا کنون آتش‌سوزی در این گستردگی که در یک روز ۲۰ مورد گزارش شود، نداشته‌ایم، در سال جاری به دلیل بارندگی‌ها و افزایش پوشش گیاهی شاهد وقوع بیشتر آتش‌سوزی‌ها هستیم.

جواهری با اشاره به اینکه در آتش‌سوزی‌ها عوامل انسانی و طبیعی دخیل هستند، مطرح کرد: گاه وجود اجسام براق مانند شیشه در پوشش گیاهی خشک موجب افزایش شدت نور و ایجاد حریق می‌شود.

وی عنوان کرد: متأسفانه در برخی مواقع افراد پس از اینکه در طبیعت اقدام به روشن کردن آتش می‌نمایند، آن را خاموش نمی‌کنند و با گسترش باد آتش گسترش پیدا می‌کند، همچنین برخی به علت باورهای غلطی که دارند، فکر می‌کنند اگر زمین را آتش بزنند حاصلخیزتر می‌شود و یا برای خارج کردن جانوران از آتش استفاده می‌کنند.

رئیس آتش‌نشانی شاندیز گفت: بالغ‌ بر ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها در شاندیز ناشی از عوامل انسانی است، با توجه به اینکه در این مواقع با کمبود جدی نیرو مواجه هستیم از مردم درخواست داریم؛ از روشن کردن آتش در کنار درختان و مزارع پرهیز کنند و یا لااقل قبل از ترک محل اقدام به خاموش کردن آتش نمایند.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.