مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: اعتبار حمایتی مشاغل آسیب دیده از کرونا که در سطح ملی به این امر اختصاص یافته ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است که سهم این استان ۷.۲ درصد سهم تسهیلات کشور است.

اختصاص ۷.۲ درصد تسهیلات کرونایی کشور به خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمد سنجری افزود: بعد از شیوع کرونا، سامانه تسهیلات کرونا راه اندازی شده و کارفرمایانی که واجد شرایط هستند می‌توانند در بخش کرونای سامانه کارا به نشانی corona-kara.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: شرایط و ضوابط و رسته فعالیتهایی که تسهیلات به آنها تعلق می‌گیرد و همچنین راهنمای ثبت نام متقاضیان در سامانه تسهیلات کرونا درج شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا تا کنون ۱۴ رسته از جمله، رستوران، تالار پذیرایی، مراکز گردشگری، هتلها و هتل آپارتمانها و مراکز اقامتی و بومگردی و موزه، حمل و نقل عمومی شهری و غیر شهری و درون شهری، دفاتر خدمات مسافری و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع خشکبار و آجیل و بستنی، باشگاهها و مجموعه‌های ورزشی و تفریحی، مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی و هنری و رسانه‌ای، واحدهای تولید و توزیع فروش صنایع دستی، موسسات خصوصی دارای پروانه بهره‌برداری از مراکز بهداشت و درمان، آموزشگاه‌های رانندگی و آرایشگاهها و واحدهای پرورش و تولید و توزیع گوشت مرغ، گلخانه و گل و گیاه را مشمول دریافت تسهیلات حمایتی قرار داده است.

سنجری افزود: تعداد ۲۰ بانک و موسسه مالی اعتباری برای دریافت تسهیلات در سامانه قابل انتخاب هستند که ۱۹ مورد از این بانکها در استان فعالند و متقاضیان می‌توانند بعد از ثبت نام، بانک مورد نظر خود را انتخاب کنند و هر کارفرمایی که ثبت نام کند و بتواند داده‌های لیست تامین اجتماعی را در اختیار این سازمان قرار دهد کار تامین تسهیلاتش سریعتر انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: تسهیلات به کسب و کارهایی پرداخت می‌شود که از پارسال تا کنون در همین مشاغل فعال باشند، حفظ بیمه کارگرانی که تسهیلات بابت آنها دریافت شده تا پایان سال ۹۹ الزامی نیست و حق بیمه کارفرمایی یا خویش فرمایی باید پرداخت شده باشد در صورتی که تعدادی از بیمه شدگان کارگاه از بیمه بیکاری استفاده نموده باشند به تعداد کارگران باقیمانده در کارگاه که از بیمه بیکاری استفاده نکرده اند می‌توانند از تسهیلات استفاده نمایند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان این که مبلغ تسهیلات کرونا بسته به تعداد نیروهای هر واحد متغیر است افزود: به ازای هر نفر نیروی کار ۱۲۰ میلیون ریال  و واحدهایی که بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده‌اند به ازای هر نیروی کار ۱۶۰ میلیون ریال دریافت می‌کنند.

سنجری افزود: مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال با ارائه سفته متقاضی و مبالغ بالاتر تا هزار و ۸۰۰ میلیون ریال با ارائه سفته و معرفی ضامن و بیش از این مبلغ با وثیقه مورد قبول بانک پرداخت می‌شود. نرخ سود تسهیلات ۱۲ درصد و بازپرداخت پس از تنفس تا پایان شهریور سال ۹۹ به مدت دو سال است.

وی ادامه داد: درخواستهای تسهیلات رانندگان نیاز به تایید دستگاه ندارد و به طور مستقیم به بانک ارجاع می‌شود. مبلغ تسهیلاتی که به رانندگان پرداخت می‌شود به عنوان خویش فرما ۶۰ میلیون ریال است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: مشهد، سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه بیشترین واحدها و مبالغ تسهیلات حمایتی را به خود اختصاص داده‌اند و دولت به منظور کاهش آسیبهای ناشی از کرونا به مردم و واحدهای تولیدی و صنعتی اقدامات مختلفی انجام داده است به عنوان مثال می توان به تقویت توان مالی برای تامین اقلام و نیازمندیها اشاره کرد که در این راستا ۱۰ میلیون ریال به حساب سرپرست خانوارهای یارانه بگیر پرداخت شد و در سطح استان یک میلیون و ۹۰۰ هزار خانوار یارانه بگیر متقاضی این مبلغ رادریافت کردند.

سنجری افزود: پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگرانی که کار خود را از دست دادند از دیگر برنامه‌های حمایتی است که تا کنون ۴۸ هزار نفر مشمول استفاده از بیمه بیکاری در استان شناسایی شدند که بعد از بررسی و تایید درخواستها از طرف سازمان برنامه و بودجه برای اسفند پارسال تا اردیبهشت ماه امسال بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: برخی شماره شبای حساب این افراد به نام خودشان نبوده یا در بانکهای عامل تعیین شده حساب نداشتند که باعث تاخیر در پرداخت بیمه بیکاری شده و این موارد در حال رفع است. همچنین میزان پرداختی به هر فرد متفاوت است و بستگی دارد چند روز بیکار بوده است چرا که یک نفر ممکن است یک روز در ماه و یک نفر یک ماه بیکار بوده باشد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان هشت هزار و ۹۵۰  را در کشورمان گرفته است.  

همچنین تاکنون تاکنون ۱۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان هشت میلیون و ۱۱۲ هزار و ۹۳۳ نفر را بیمار کرده و جان ۴۳۹ هزار و ۶۱  نفر را در ۲۱۲ کشور گرفته است.

چهار میلیون و ۲۱۳ هزار و ۲۸۴ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با دو میلیون و ۱۸۲ هزار و ۹۵۰ بیمار کرونا و ۱۱۸ هزار و ۲۸۳ قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشوهای برزیل، روسیه، هند و انگلستان قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.