ایلام- شهرستان هلیلان به دلایل مختلف با کمبودهای بسیاری از آموزشی گرفته تا بهداشتی و هم‌چنین خدماتی روبروست و بنا بر گفته کارشناسان بهزیستی این کمبودها به‌ویژه تنگنای اقتصادی به آسیب‌های آن دامن زده است.

قول و قرار سازندگی با راه‌اندازی «قرارگاه سازندگی» در ایلام

قدس آنلاین-گروه استان ها:  شهرستان تازه تأسیس هلیلان با جمعیتی بالغ‌بر ۲۴ هزار نفر به مرکزیت شهر توحید در ۹۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

بخش هلیلان تا بهمن‌ماه سال گذشته جزو شهرستان چرداول بود که با مصوبه هیئت دولت به‌عنوان یازدهمین شهرستان در استان ایلام شناخته شد.

این شهرستان به دلایل مختلف با کمبودهای بسیاری از آموزشی گرفته تا بهداشتی و هم‌چنین خدماتی روبروست و بنا بر گفته کارشناسان بهزیستی این کمبودها به‌ویژه تنگنای اقتصادی به آسیب‌های آن دامن زده است.

فروردین امسال با خودکشی یک دختر نوجوان ۱۳ ساله که به دلیل تنگدستی خانواده به زندگی خود پایان داد موجی از نگاه‌ها به سمت این شهرستان متوجه شد.

فقر اقتصادی آسیب‌ها را فزایش داده است

هم‌زمان با مرگ غم‌انگیز این دختر نوجوان مدیرکل بهزیستی استان ایلام با ابراز تأسف گفت: این خانواده به دلیل محرومیت مضاعف و فقر اقتصادی حاکم بر منطقه از بسیاری امکانات رفاهی و خدماتی، برخوردار نبودند.

زهرا همتی بیان کرد: فقر اقتصادی مضاعف منطقه باعث تشدید آسیب‌های اجتماعی متعدد شده است لذا حل این مشکلات به‌تنهایی از عهده بهزیستی خارج و نیازمند عزم جدی و همکاری عمومی دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و همچنین مشارکت خیرین است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تحقق این موارد شاهد رونق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همه مناطق محروم استان ازجمله شهرستان تازه تأسیس هلیلان و رفاه مردم ساکن این مناطق بوده و شاهد تکرار چنین رخدادهای تأسف‌بار نباشیم.

راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی

قرارگاه سازندگی محرومیت‌زدایی که با هدف رفع محرومیت در آخرین هفته خردادماه ماه امسال در شهرستان تازه تأسیس هلیلان آغاز بکار کردحال نوید توسعه و آبادانی در این منطقه را می دهد و روزنه ای از امید در ل مردمان این شهرستان ایجاد کرده است.

استاندار ایلام در همین راستا با بیان اینکه این قرارگاه متشکل از چهار کمیته محرومیت‌زدایی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی است اظهار کرد: این کمیته ها باید به‌صورت ماهیانه تشکیل جلسه داده و روند خدمات‌دهی و مسائل و مشکلات را بررسی کنند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی تلاش برای رفع محرومیت در استان را اولویت جدی عنوان کرد و گفت: در این زمینه رفع محرومیت شهرستان تازه تأسیس هلیلان ویژه است.

وی افزود: یکی از اقدام‌های مهم برای رفع محرومیت این شهرستان پتروشیمی هلیلان است که مجوز این پروژه مهم اخذ و رفع مشکلات آن در دست اقدام است.

اقدامات قرارگاه سازندگی


استاندار ایلام اظهار داشت: کمیته‌ای ویژه‌ای در استان جهت رفع محرومیت‌زدایی این شهرستان تشکیل‌شده که هدف از تشکیل آن، رفع مشکلات زیرساختی روستای هلیلان، ایجاد فرصت‌های اشتغال و توسعه پایدار منطقه است.

وی یادآور شد: برای رفع محرومیت هلیلان، کار گروهی در استان متشکل از مدیران استانی تشکیل شده که عملیات اجرایی این کارگروه در مرحله اول با سپاه و در سایر مراحل با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان انجام می‌گیرد.

سلیمانی دشتکی افزود: طی تماس تلفنی با حوزه محرومیت‌زدایی ریاست جمهوری و ریاست سازمان مستضعفان کشور طی هفته‌های آینده یک گروه در سطح ملی برای تنظیم بودجه و بازدید از منطقه به هلیلان می‌آیند.

استاندار ایلام تأکید کرد: با افتتاح پتروشیمی هلیلان ، طرح پمپاژ داجیوند ، پمپاژ روستای میدر علیا و چند پروژه دیگر در آینده نزدیک محرومیت این شهرستان تا حدود زیادی برطرف می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.