۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 708368

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت، امروز (۲۸ خرداد ماه) با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت در شرایط قابل قبول قرار خواهد گرفت اما با برقراری شرایط نسبتا پایدار جوی و عدم وزش باد مؤثر شرایط برای افزایش غلظت آلاینده «ازن» فراهم خواهد شد و انتظار می‌رود در بیشتر مناطق بیشینه غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر باعث کاهش کیفیت هوا شود.

کاهش کیفیت هوای بیشتر مناطق تهران طی امروز

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، صبح امروز (۲۸ خرداد ماه) با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل شاهد کاهش غلظت ذرات معلق نسبت به زمان مشابه روز قبل خواهیم بود و کیفیت هوای شهر تهران در بیشتر مناطق در شرایط قابل قبول قرار خواهد گرفت.

همچنین با برقراری شرایط نسبتا پایدار جوی و آسمان صاف در طول روز همراه با عدم وزش باد مؤثر و افزایش دما، شرایط برای افزایش غلظت آلاینده «ازن» فراهم خواهد شد و انتظار می‌رود در بیشتر مناطق بیشینه غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر باعث کاهش کیفیت هوا شود.

به‌دلیل افزایش ترافیک شبانگاهی احتمال می‌رود تا حدودی بر غلظت ذرات معلق افزوده شود، بااین‌حال با وزش باد در ساعات پایانی امشب (۲۸ خرداد ماه) برقراری شرایط قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

با کاهش تندی باد تا صبحگاه فردا (۲۹ خرداد ماه) همراه با افزایش تردد خودروها، پیش‌بینی می‌شود بر غلظت آلاینده‌ها به ویژه «ذرات معلق» افزوده و در طول روز با برقراری شرایط ناپایدار جوی و وزش باد مؤثر شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم شود.

هر چند با توجه به افزایش دما و فراهم بودن عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن احتمال می‌رود افزایش غلظت این آلاینده سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پایتخت شود. در اواخر وقت فردا (۲۹ خرداد ماه) نیز همراه با افزایش ترافیک، افزایش غلظت ذرات معلق نسبت به شب گذشته و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۹۱ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.  آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۹ است و کیفیت هوای پایتخت در محدوده قابل قبول قرار دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.