بندرعباس- با برداشته شد محدودیت‌های تردد از ماه گذشته و عادی شدن روابط اجتماعی متأسفانه به دلیل عادی انگاری بسیاری شهروندان و بی‌توجهی به زنجیره انتقال ویروس کرونا متأسفانه آمار مبتلایان به این ویروس در هرمزگان رو به افزایش گذاشت تا آنجا که مسئولان این استان مجبور شدند یک‌بار دیگر محدودیت‌های روزهای ابتدایی سال را از سر بگیرند.

هرمزگان به محدودیت‌های کرونایی بازگشت؛ روستاها ۱۴ روز قرنطینه شدند

قدس آنلاین-گروه استان ها: با توجه به اینکه بیم آن می‌رفت در سه روز تعطیلی پایان این هفته موج جدیدی از سفرها به این استان‌ها آغاز و یا بسیاری مردم استان کوله‌بار سفر به جزایر و مکان‌های تفریحی را ببندند لذا استاندار هرمزگان برای قطع زنجیره انتقال  تمامی بازارها، پاساژها، مراکز خرید و صنف‌های غیرضروری استان در سه روز پایانی هفته تعطیل اعلام کرد.

فریدون همتی شامگاه سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: در این مدت تنها صنف‌های ضروری و عرضه‌کننده کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم، فعال بوده و به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی بیان داشت: همچنین در روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ خردادماه تمامی مراکز تفریحی، گردشگری، پارک‌ها و بوستان‌ها نیز در هرمزگان تعطیل هستند.

شرایط قرنطینه‌ای در روستاهای  هرمزگان

استاندار هرمزگان هم‌چنین اظهار داشت: در این سه روز تعطیلات پیش روی، محدودیت رفت‌وآمد در تمامی جاده‌ها، محورهای مواصلاتی و بنادر مسافری استان اعمال می‌شود و از هرگونه سفر غیرضروری به شهرها، روستاها و جزایر جلوگیری خواهد شد.

در روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ خردادماه تمامی مراکز تفریحی، گردشگری، پارک‌ها و بوستان‌ها نیز در هرمزگان تعطیل هستند

همتی ادامه داد: تمامی روستاهای استان هرمزگان نیز از ابتدای هفته جاری به مدت ۱۴ روز قرنطینه هستند و ورود و سفر غیرضروری به روستاها ممنوع است.

وی یادآور شد: برگزاری هرگونه مراسم عروسی، ختم و تجمع نیز در سراسر هرمزگان تا عادی شدن شرایط استان ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌شود.

بازار قشم تعطیل است

در همین راستا فرماندار قشم  نیز بابیان اینکه ازنظر گسترش ویروس کرونا این جزیره  در زمره شهرهای قرمز استان هرمزگان قرار دارد افزود: به‌منظور پیشگیری از افزایش بیماری کرونا بازارها، مجتمع‌های تجاری و کسب‌وکارهای غیرضروری این‌ شهرستان به مدت سه روز از فردا، چهارشنبه، تا جمعه تعطیل است.

علیرضا نصری عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: وی ادامه داد: این تصمیم، در پی دستور استاندار هرمزگان برای مدیریت و کنترل گسترش ویروس کرونا در شهرستان اتخاذ شد.

رئیس ستاد مدیریت کرونای شهرستان قشم تأکید کرد: نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و میوه‌فروشی‌ها که در این‌ مدت مجاز به ارائه خدمات هستند باید تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از ارائه خدمات به مشتریان بدون‌ ماسک خودداری کنند.

وی افزود: با کسبه و فعالان اقتصادی که نسبت به اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت باشند، بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

تمامی روستاهای استان هرمزگان نیز از ابتدای هفته جاری به مدت ۱۴ روز قرنطینه هستند و ورود و سفر غیرضروری به روستاها ممنوع است

نصری ادامه داد: قرنطینه روستاهای جزیره قشم نیز برای یک دوره ۲ هفته‌ای باهدف کاهش آمار مبتلایان به کرونا آغازشده است.

وی از تمام قشم وندان خواست با احترام به‌سلامت فردی و اجتماعی، جشن‌ها و عروسی‌های عزیزان خود را در فرصت‌های مناسب پس از افول کرونا برگزار کنند تا هر چه زودتر شرایط شهرستان به حالت عادی بازگردد.

محدودیت سفرهای دریایی

در همین رابطه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز از ایجاد محدودیت سفرهای دریایی از بندرعباس به جزیره‌های قشم، هرمز، لارک به‌صورت رفت‌وبرگشت از روز چهارشنبه (۲۸ خرداد) تا روز جمعه سی‌ام خردادماه خبر داد.

الله مراد عفیفی پور روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: با توجه به تصمیم اتخاذشده در ستاد مدیریت مبارزه با ویروس کرونا در هرمزگان، تمامی خدمات در بنادر مسافری و رفت‌وآمدهای دریایی در روزهای پایانی هفته  ۲۸،  ۲۹ و ۳۰ خردادماه به شکل محدود و از ساعت هشت صبح تا ۱۸ بعدازظهر صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: همچنین علاوه بر محدودیت‌ در بنادر مسافری، حمل خودرو نیز از مسیر (پهل) بندرخمیر به (لافت) قشم از امروز چهارشنبه تا روز جمعه در ساعت یادشده انجام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: تداوم محدودیت‌های سفر دریایی و حمل خودرو به جزایر استان از شنبه اول تیرماه منوط به تصمیم ستاد مبارزه با کرونای هرمزگان است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.