مدیرمجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم مشهد از آغاز ثبت نام در کاروان طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد.

ثبت نام در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد رجبی اظهار کرد: اعضای این کاروان با نام کاروان پیاده انصار الحسین(ع) برای بیستمین سال متوالی، حرکت معنوی خود را از مشهد مقدس آغاز می‌کنند و مسیر ۳۵۰۰ کیلومتری مشهد الرضا تا کربلای معلی را با پای پیاده طی خواهند کرد.

مدیرمجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم مشهد افزود: هدف از این حرکت فرهنگی و معنوی، نشر و گسترش فرهنگ عاشورا، بسط فرهنگ حسینی و تبلیغ معارف اهل بیت(ع)   و قیام عاشورا، به صورت شهر به شهر و نقطه به نقطه است.

وی ادامه داد: کاروان پیاده انصار الحسین(ع) وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم مشهد، یک کاروان مردمی است که به هیچ نهاد و یا دستگاه و سازمانی وابسته نیست و هزینه‌های مربوط به این کاروان از سوی زائران و اعضای کاروان تامین می‌شود.

رجبی اضافه کرد: این کاروان مختص برادران است و ثبت نام از علاقه‌مندان برای حضور در این کاروان آغاز و تا ۲۰ تیرماه ۹۹ ادامه دارد و متقاضیان برای ثبت نام می‌توانند به مجتمع اسلامی بقیه الله واقع در مشهد مقدس، شهرک شهید رجایی، مقابل حر ۲۳  مراجعه کنند.

مدیرمجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم مشهد گفت: بیستمین کاروان پیاده انصار الحسین(ع) ۳ مرداد امسال از محل مجتمع اسلامی بقیه الله سفر معنوی خود را به قصد زیارت عتبات عالیات آغاز می‌کنند، این مراسم ابتدا با قرائت دعای ندبه در محل مجتمع اسلامی بقیه الله و سخنرانی یکی از مسؤولان ارشد کشوری آغاز می‌شود و زائران پیاده کربلا، بعد از زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، به سمت عتبات عالیات حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به مسیر عبور کاروان پیاده انصارالحسین و زمان بازگشت آن‌ها نیز گفت: اعضای این کاروان از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان عبور خواهند کرد و با عبور از مرز شلمچه به جمع زائران پیاده اربعین می پیوندند.

رجبی با اشاره به شیوع کرونا، اضافه کرد: حرکت این کاروان کاملا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و اعضای کاروان قبل و حین سفر از نظر سلامتی معاینه و کنترل می‌شوند.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۵۱۳۳۷۱۲۳۰۵ و ۰۹۱۵۹۱۰۱۵۱۰ تماس بگیرند.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.