از سال 1972 که مرکز افکارسنجی دانشگاه شیکاگو همه‌ساله درباره میزان خشنودی و رضایتمندی آمریکایی‌ها از زندگی‌شان نظرسنجی می‌کند، چنین نتایجی سابقه نداشته است.

نظرسنجی: آمریکایی‌ها در ناامیدترین وضعیت در نیم قرن گذشته

قدس آنلاین: بر اساس یک نظرسنجی که از سوی دانشگاه شیکاگو آمریکا انجام شده، مردم آمریکا در ناامیدترین و ناراضی‌ترین وضعیت از زندگی خود، طی نیم قرن اخیر هستند.

به گزارش عصرایران به نقل از سی‌ان‌ان، مرکز افکارسنجی دانشگاه شیکاگو آمریکا اخیرا از میان 2279 نفر از شهروندان آمریکایی یک نظرسنجی سراسری انجام داده که نتایج آن حاکی است مردم آمریکا در ناامیدانه‌ترین وضعیت طی نیم قرن اخیر قرار دارند.

این مرکز از سال 1972 همه ساله درباره میزان خشنودی و رضایتمندی مردم آمریکا از وضعیت زندگی‌شان نظرسنجی انجام می‌دهد و حالا می‌گوید مردم آمریکا در ناامیدترین وضعیت از زندگی طی نیم قرن اخیر هستند.

نظرسنجی: آمریکایی‌ها در ناامیدترین وضعیت در نیم قرن گذشته

بر اساس نتایج این نظرسنجی که در تاریخ 21 تا 29 ماه مه امسال انجام شده، درصد کسانی که از زندگی خود ابراز خوشحالی کرده‌اند در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به بیش از نصف کاهش یافته است.

در نظرسنجی مشابه پارسال درصد کسانی که گفته بودند از زندگی خود "بسیار راضی و خوشحال" هستند 31 درصد بود در حالی که امسال این رقم به 14 درصد کاهش یافته است.

همچنین درصد کسانی که در نظرسنجی امسال گفته‌اند در زندگی احساس تنهایی و انزوا می‌کنند به 50 درصد رسیده درحالی که پارسال این رقم 23 درصد بود.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد 58 درصد از آمریکایی‌ها به آینده امیدی ندارند و معتقدند وضعیت زندگی نسل آینده بدتر از آنها خواهد بود.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد در مجموع مردم آمریکا امسال (2020) در ناخشنودترین وضعیت طی نیم قرن اخیر هستند.

نظرسنجی: آمریکایی‌ها در ناامیدترین وضعیت در نیم قرن گذشته

ایالات متحده آمریکا طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته با بحران شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و جواب‌های شرکت کنندگان در نظرسنجی امسال کاملا تحت تاثیر این موضوع بوده است.

همچنین طی 3 هفته گذشته در پی قتل "جورج فلوید" به دست پلیس آمریکا، موجی از اعتراضات ضدنژادپرستی غالب ایالت‌های آمریکا را درگیر کرده و اعتراضات همچنان ادامه دارد؛ اما این عامل تاثیر چندانی روی نتایج این نظرسنجی نداشته زیرا بخش عمده‌ای از این نظرسنجی پیش از قتل فلوید و اعتراضات سراسری در پی آن، انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.