صادرات ژاپن در ماه می (ماه گذشته میلادی) به علت کاهش محموله های خودرو به مقصد آمریکا، به کمترین میزان از سال 2009 تاکنون رسید.

کاهش صادرات ژاپن به کمترین میزان در 11 سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، صادرات ژاپن در ماه می (ماه گذشته میلادی) به علت کاهش محموله های خودرو به مقصد آمریکا، سریع ترین سرعت از زمان بحران مالی در جهان کاهش یافت.

انتظار می رود که کاهش بیشتری در سه ماهه سوم در میزان صادرات سومین اقتصاد بزرگ دنیا صورت گیرد.

کاهش تقاضا برای خودرو در جهان و کم شدن هزینه های تجارت، می تواند بر اقتصاد ژاپن که به صادرات وابسته است، تاثیر منفی بگذارد. از طرفی روابط تجاری با چین نیز همچنان ضعیف است.

آمارهای رسمی امروز نشان داد صادرات ژاپن در سال منتهی به ماه می 28.3 درصد کاهش یافته که بیشترین کاهش از سپتامبر 2009 به شمار می رود. کاهش دو رقمی میزان صادرات ژاپن، سومین ماه متوالی است که صورت می گیرد.

صادرات ژاپن به آمریکا، بازار اصلی این کشور، نصف شده و بیشترین کاهش سالانه از مارس 2009 را ثبت کرده است. علت اصلی آن، کاهش 70 درصدی در محموله های ارسال خودرو و قطعات خودرو بوده است. ژاپن دومین صادرات کننده بزرگ خودرو در جهان به شمار می رود.

به طور کلی در جهان، خودروسازان برای بازسازی خود از محدودیت های قرنطینگی شدید با چالش روبرو هستند. این محدودیت ها تقاضا برای خودرو را کاهش داد. در ژاپن، نیسان موتور، طرح هایی برای کاهش ظرفیت تولید و کاهش تولید مدل هایش به یک پنجم برای کمک به کم کردن هزینهها را اعلام کرد.

در عین حال، صادرات ژاپن به چین به عنوان بزرگ ترین شریک تجاری این کشور در سال منتهی به ماه می به علت کم شدن صادرات مواد خام شیمیایی، خودرو و تجهیزات ساخت چیپ، 1.9 درصد کاهش یافته است.

محموله های صادراتی به آسیا که بیش از نیمی از صادرات این کشور را تشکیل می دهد، 12 درصد افت کرد و صادرات به اتحادیه اروپا نیز 33.8 درصد کاهش یافت.

اقتصاد ژاپن برای نخستین بار در 4 سال و نیم اخیر در سه ماهه نخست وارد رکود شد و در مسیر عمیق ترین رکود پس از جنگ (جهانی دوم) قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.