صادرات نفت ونزوئلا در نیمه نخست ماه ژوئن نزدیک به 28 درصد کاهش یافت و در مسیر ثبت کمترین میزان در بیش از 70 سال گذشته قرار دارد.

کاهش صادرات نفت ونزوئلا به کمترین میزان 70 سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، صادرات نفت ونزوئلا در نیمه نخست ماه ژوئن نزدیک به 28 درصد کاهش یافت و در مسیر ثبت کمترین میزان در بیش از 70 سال گذشته قرار دارد زیرا مالکان نفتکش ها و فعالان این صنعت قراردادهای خود برای انتقال نفت خام را به حالت تعلیق درآوردند.

پس از اینکه آمریکا در ماه جاری میلادی 4 کشتی و مالک ان را برای انتقال نفت خام این کشور در فهرست تحریم ها قرار داد، شرکت های کشتیرانی از همکاری با ونزوئلا خودداری کردند.

چندین شرکت کشتیرانی، نفتکش های خود را از آب های ونزوئلا دور نگه داشته اند تا با تحریم های آمریکا مواجه نشوند. آمریکا تلاش می کند تا با قطع درآمدهای نفتی این کشور، دولت نیکلاس مادورو را منزوی کند.

بر اساس آمار ریفینیتیو ایکون، شرکت نفت دولتی ونزوئلا و شرکایش در یک همکاری مشترک، تاکنون در ماه ژوئن، 7 محموله نفت خام و سوخت به مشتریان قدیمی نظیر انی ایتالیا، رپسول اسپانیا و کوبامتالس کوبا تحویل داده اند.

این رقم برابر با روزانه 325 هزار بشکه نفت است که 425 هزار بشکه در روز در ماه می هم کمتر است. رقم صادرات ماه می، کمترین میزان در 17 سال گذشته به شمار می رفت. اگر این رقم برای باقی ماه ادامه یابد، به طور متوسط به کمترین میزان از دهه 1940 خواهد رسید.

در اوایل سال 2019، پیش از اعمال تحریم ها، ونزوئلا، روزانه حدود 1.4 میلیون بشکه نفت صادر می کرد.

تا روز دوشنبه، اپراتورهای کشتی ها و شرکت نفت دولتی ونزوئلا، بارگیری 5 محموله دیگر در این ماه را لغو کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.