۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 708422

مدیر گروه خانواده، جمعیت و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردان به دلایل متعدد در مقابل ویروس کرونا آسیب پذیرترند و شدت ابتلا و مرگ و میر این بیماری در مردان بیشتر از زنان گزارش شده است.

آسیب ویروس کرونا در مردان بیشتر است

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی احمدیان  افزود: شعار امسال هفته سلامت مردان، "برای کووید ۱۹ اقدام کنید" تعیین شده است.  

وی ادامه داد: این هفته که از ۲۶ خرداد تا یکم تیر ماه ادامه دارد به دلیل ابتلا و عوارض بیشتر بیماری کرونا در مردان، به این موضوع اختصاص یافته است.

مدیر گروه خانواده، جمعیت و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گرچه همه افراد جامعه از کوچک تا بزرگ و از زن و مرد در معرض خطر بیماری کرونا قرار دارند اما سن و جنس به عنوان ۲ فاکتور مهم در ابتلا یا شدت علائم این بیماری تاثیرگذار است.
وی با اشاره به مهم‌ترین عواملی که در آسیب‌پذیری مردان در برابر کووید ۱۹ تاثیرگذارند افزود: ویژگی‌های بیولوژیک مردان، جایگاه اجتماعی و مسوولیت شغلی مردان، مسوولیت آنان برای خرید اقلام مورد نیاز خانواده، بیماری‌های مزمن در مردان، سبک زندگی نادرست و تغذیه ناسالم و مصرف دخانیات در این زمینه از اهمیت بسزایی دارند.
دکتر احمدیان ادامه داد: مطالعات حاکی از آن است که برخی ویژگی‌های بیولوژیک مردان آنان را نسبت به ابتلا به کووید ۱۹ آسیب پذیرتر از زنان می‌سازد و از جمله اینکه وجود آنزیم ACE که در ایجاد عفونت نقش دارد، در مردان بیشتر از زنان است.
وی گفت: از سوی دیگر عامل ژنتیک مربوط به کروموزم اضافی در زنان که در ایمنی نقش دارد و  هورمون استروژن در زنان باعث بهبودی سریعتر و کاهش شدت ابتلا به بیماری کرونا در آنان می‌شود.

مدیر گروه خانواده، جمعیت و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ مرد در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی نسبت به بیماری کرونا غربالگری شده‌اند.
وی ادامه داد: هفته سلامت مردان فرصت مغتنمی برای اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی جامعه مردان در خصوص بیماری کووید ۱۹ در راستای ارتقای سلات مردان جامعه و خانواده می‌باشد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.