بازارهای مالی شهر در آخرین هفته فصل بهار شاهد رشد ۵ درصدی بورس در کنار افزایش قیمت دلار و طلا بود، طی یک هفته شاخص کل بورس از یک میلیون و ۱۵۲ هزار در ابتدای هفته به یک میلیون ۲۲۹ هزار در ظهر روز سه شنبه رسید.

رشد 5 درصدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت/ بالا و پایین شدن بازار با اثرپذیری از فولادی‌ها

به گزارش قدس آنلاین، بازارهای مالی شهر در آخرین هفته فصل بهار شاهد رشد ۵ درصدی بورس در کنار افزایش قیمت دلار و طلا بود، طی یک هفته شاخص کل بورس از یک میلیون و ۱۵۲ هزار در ابتدای هفته به یک میلیون ۲۲۹ هزار در ظهر روز سه شنبه رسید.

شنبه نخستین روز هفته تقاضا برای خرید سهام بالا بود به طوری که با افزایش قیمت در اکثر گروه شاهد افزایش شاخص کل بودیم، نمادهای خودرو، فولاد، فملی، وبملت، اخابر، وامید٬ فارس و شپنا بیشترین تأثیر را در افزایش ۳۶۱۱۴ واحدی شاخص کل داشتند.

فلزات اساسی هم روز شنبه افزایش تقاضا در اکثر نمادها را تجربه کردند؛ فولاد٬ فملی٬ کاوه٬ کیمیا٬ میدکو و فلوله شاهد شکل گیری صف‌های خرید و افزایش قیمت بودند، با این حال عرضه و تقاضا در نمادهای فاسمین٬ فولاژ و فسپا متعادل بود.

محصولات شیمیایی که هفته قبل را با افزایش قیمت پشت سر گذاشته بودند در ابتدای این هفته هم با افزایش تقاضا و رشد قیمت همراه شدند؛ نمادهای نوری٬ شیران٬ زاگرس٬ شصدف٬ شتوکا و مارون  از نمادهای دارای صف خرید و افزایش قیمت در میان همگروهی های خود بودند.

خودرویی‌هایی نیز هفته گرم خرداد را با شرایط مثبتی آغاز کردند، خودرو که هفته گذشته را رشد ناگهانی 30 درصدی به اتمام رسانده بود در کنار خساپا٬ خزامیا٬ خپارس و خشرق از جمله نمادهای دارای افزایش قیمت و افزایش تقاضا بودند.

روز یکشنبه عرضه و تقاضا در بازار سرمایه نسبت برابری داشت، در ابتدا تقاضای بالا رشد شاخص را به همراه داشت اما بالا رفته در ساعات پایانی منجر به کاهش 4500 واحدی شاخص کل شد.

روز دوشنبه، روز رشد محدود بورس بود در این روز شاخص توانست عقب ماندگی روز گذشته را جبران و در بیشتر نمادها افزایش قیمت را به دنبال داشته باشد.

بازار سهام با  تقاضا  آغاز به کار کرد و در ادامه رشد شاخص را شاهد بودیم. نمادهای اخابر٬خودرو٬ پارس و وبملت بیشترین تأثیر مثبت را در رشد ۱۴۸۵۵ واحدی شاخص کل داشتند.

در این روز فلزات اساسی شاهد صف خرید در اکثر نمادها بود اما ذوب و فولاد تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه کردند، با این حال تقاضا برای نمادهای بانکی، هتلداری و گردشگری، خودرویی و دارویی با رشد همراه بود.

روز سه‌شنبه که به دلیل تعطیلی چهارشنبه، آخرین روز کاری هفته محسوب می‌شد، با رشد ۳۰ هزار واحدی شاخص را از مرز روانی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هم عبور داد تا راه برای رسیدن به قله‌های بعدی هموار شود.

در این روز بازار سهام متعادل آغاز به کار کرد و در ادامه با رشد در اکثر گروه‌ها رشد شاخص را شاهد بودیم. نمادهای فولاد٬ کگل٬ خودرو٬ رمپنا٬ کچاد و وبملت بیشترین تأثیر مثبت را در رشد ۲۹۶۰۵ واحدی شاخص کل داشتند.

ونفت و شتران در گروه نفتی، شپنا و شبندر در گروه پتروشیمی، خودرو و خساپا در گروه خودرویی و وتجارت و وبصادر در گروه بانکی بیشترین تقاضا را به همراه داشتند که منجر به تشکیل صف‌های چند میلیاردی خرید شد.

رشد ۵ درصدی بازار در این هفته بی تأثیر از افزایش قیمت دلار و طلا نبود.

خبرسازترین موضوع این هفته در بازار سرمایه مربوط به سهام عدالت بود که اظهار نظرهای متفاوت و گاه متناقض پیرامون آن تاحدی ابهام ایجاد کرده است، با وجود این بنا برآنچه به صورت قطعی اعلام شده روز پنجشنبه آخرین زمان برای انتخاب نوع مدیریت سهام عدالت خواهد بود و دارندگان سهام عدالت می‌توانند با مراجعه با سایت اعلام شده، نحوه مستقیم یا غیرمستقیم سهامشان را مشخص کنند.

خبر دیگری که از سوی مسؤولان وزارت اقتصاد عنوان شد در رابطه آغاز خرید و فروش صندوق دارا یکم بود که دولت در اردیبهشت به وسیله پذیره نویسی و ارائه در بازار بورس سهام این صندوق خود را به 3.6 میلیون ایرانی فروخت و اعلام کرد بعد از یک ماه امکان خرید و فروش سهام آن امکان پذیر خواهد بود.

در همین راستا، 22 خرداد عباس معمار نژاد معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد از امکان معامله واحدهای سرمایه گذاری صندوق واسطه گری مالی یکم (ETF) در بازار بورس از ابتدای تیر ماه خبر داد اما پس از یک هفته علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران، آغاز معامله این سهام را چهارم تیرماه اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.