عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به برخورد قاطع قوه قضائیه با مفسدانی مانند طبری گفت: این برخوردها نشان می‌دهد که نظام جمهوری اسلامی با هیچ‌کس تعارف ندارد، حتی اگر فرد خطاکار دانه‌درشت قوه قضائیه هم باشد آن را به میز محاکمه می‌کشانند تا به سزای اعمالش برسد.

قوه قضائیه در برخورد با مفسدان و دانه‌درشت‌های نظام تعارفی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا اصغری، در خصوص برخورد قاطع قوه قضائیه با اکبر طبری، متهم فسادمالی، اظهار کرد: قوه قضائیه مرجع و پناهگاه مظلومان و افرادی است که حقوقشان تضعیف شده و به منظور اجرای عدالت به این نهاد پناه آورده‌اند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به اینکه اجرا و گسترش عدالت بر عهده قوه قضائیه است، تصریح کرد: این نهاد وظیفه مبارزه با جرم، فساد و پیشگیری از جرم را بر عهده دارد، و اگر نهادی که خودش متولی عدالت است دچار فساد شود، اعتماد مردم نسبت به نظام از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه برخورد قاطع قوه قضائیه با مفسدان امید را در جامعه زنده می‌کند، متذکر شد: این برخوردها نشان می‌دهد که نظام جمهوری اسلامی با هیچ‌کس تعارف ندارد، حتی اگر فرد خطاکار دانه‌درشت قوه قضائیه هم باشد آن را به میز محاکمه می‌کشانند تا به سزای اعمالش برسد.

طبری جزو مجرمان «مجرمان یقه سفید» است

اصغری خاطرنشان کرد: در جرم‌شناسی اصطلاحی داریم به نام «مجرمان یقه سفید» طبری هم جزو همین دسته قرار می‌گیرد، دستگیری این دسته افراد مشکل است چرا که در بدنه نظام فعالیت می‌کنند، طرفداران زیادی دارند و کشف جرمشان نیز پیچیدگی‌های زیادی دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در خصوص تفاوت رشوه و اختلاس، گفت: اختلاس یعنی کارمند دولت از اموال دولتی و حکومتی مال تصاحب کند، اما رشوه یعنی همان کارمند دولت به ازای دریافت پول از اشخاص مختلف مفسدی را اصلح، ظالمی را مظلوم و قاتلی را بی‌گناه جلوه دهد.

رشوه، مانند بیماری مسری است

وی افزود: به عقیده بنده رشوه از اختلاس خطرناک‌تر و مانند یک بیماری مسری است.

اصغری راهکار جلوگیری از فساد و پرونده‌هایی مانند طبری را ورود سخت به قوه قضائیه برشمرد و عنوان کرد: نیروهایی که وارد قوه قضائیه می شوند، باید متخصص و از نظر اخلاقی بسیار قوی بوده و قلبا به ارزش‌های نظام پایبند باشند تا امکان لغزش‌شان کاهش پیدا کند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه متذکر شد: نیروهای قوه قضائیه در دوران خدمت نیز باید مورد نظارت و پالایش مستمر قرار بگیرند، در محیط این نهاد باید سرعت‌گیرهای زیادی اعمال شود تا افراد کمتر دچار لغزش شده و بیشتر مراقب منش، اخلاق و کردارشان باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.