نماینده فریمان در مجلس گفت: اقدام قوه قضائیه در محاکمه مدیران فاسد درون این قوه حرکت جدیدی است که می‌تواند اثرگذار باشد و اثرگذاری آن انشاالله فزاینده خواهد بود.

هشدار یک نماینده مجلس: شاید شبکه باند طبری وسیع‌تر باشد/ افرادی که با طبری در ارتباط هستند دستگیر و محاکمه شوند

به گزارش قدس آنلاین، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به محاکمه مدیر پیشین قوه قضائیه گفت: محاکمه مسئولان سابق مفسدی که در دستگاه قضایی هستند و اینکه این محاکمات علنی پخش می‌شوند امر بسیار مطلوبی است.

وی افزود: امیدواریم برخی افرادی که با اکبر طبری در ارتباط هستند شناسایی و دستگیر و محاکمه شوند چرا که ممکن است این شبکه وسیع‌تر باشد.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تمام اضلاع این شبکه باید شناسایی شوند و مورد محاکمه قرار گیرند. چطور می‌شود یک نفر ۲۰ سال در بالاترین جایگاه‌های قوه قضائیه حضور داشته باشد و شبکه‌ای نداشته باشد.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: عملکرد قوه قضائیه و به ویژه رئیس دستگاه قضا در محاکمه اکبر طبری قابل تقدیر است و اگر قوه قضائیه مقتدرانه و بدون مسامحه اعضای شبکه مرتبط با طبری را محاکمه کند بسیار بسیار امید آفرین خواهد بود.

وی افزود: این اقدام قوه قضائیه در محاکمه مقامات فاسد درون قوه قضائیه حرکت جدیدی است که می‌تواند اثرگذار باشد و اثرگذاری آن انشاالله فزاینده خواهد بود.

نماینده مردم فریمان در مجلس اظهار داشت: این نحوه برخورد با مقامات فاسد در دستگاه قضا نظیر آنچه در دادگاه طبری اتفاق افتاده بازدارنده و پیشگیرانه است.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: نباید برای اشخاص و افراد در قوه قضائیه موقعیت‌های طلایی و شرایط ممتازی همچون آقای طبری دیگر به وجود بیاید تا اینچنین مرتکب این مفاسد شود. طبری در دادگاه‌های مختلف ذی‌نفوذ بوده و اخذ رشوه داشته است.

وی افزود: به نظر من دیگر در سیستم دستگاه قضایی نباید موقعیتی شبیه موقعیت آقای طبری به وجود بیاید و شبکه ارتباطی ایجاد نشود تا این شبکه چنین اقداماتی را انجام دهد.

نماینده مردم فریمان در مجلس اظهار داشت: همه افراد و مقامات باید در چارچوب شرح اختیارات و وظایف و تعاریفی که در سیستم است بتوانند اقدام کنند. وقتی یک شرایط ممتاز و یک موقعیت ویژه به وجود می‌آید و در کنار آن قدرت طلایی ممکن است وسوسه انگیز و فریب دهنده باشد و عناصر شیطانی هم در کنار آن قرار گیرد چنین نتایجی را به همراه دارد.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: ما نباید بعد از این شاهد این باشیم که چند سال بعد باز مجدد گفته شود اکبر طبری‌های جدیدی وجود دارند و باید از ایجاد فرصت‌های طلایی و موقعیت‌های ویژه برای مدیران جلوگیری شود و سیاست‌های پیشگیرانه پیاده سازی شود و به احدی اجازه داده نشود که از موقعیت‌های ویژه برخوردار شوند.

وی افزود: قوه قضائیه جایگاه بسیار رفیع و مهمی دارد و با جان و مال و آبرو و حیثیت مردم سروکار دارد و در روند رسیدگی‌ها و تحقیقات و روند مبارزه با فساد جایگاه بسیار مهمی دارد.

نماینده مردم فریمان در مجلس در پایان گفت: امروز بسیاری از بخش‌های کشور درگیر موضوعات مختلف هستند. روزانه در استان‌های مختلف اخبار برخورد با مدیران مختلف در سطوح گوناگون را می‌شنویم که این مسئله امید آفرین است و این اقدامات به افزایش اعتماد عمومی کمک می‌کند و من امیدوارم که موضوع پیشگیری هم در کنار این برخوردها دیده شود تا دیگر افرادی احساس ممتاز بودن نداشته باشند. مخصوصا کسانی که در دادگستری و محاکم و دستگاه‌های وابسته به دستگاه قضایی مشغول هستند از این امتیازات ویژه برخوردار نباشند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.