مدیر امور دام جهاد کشاورزی سبزوار به پلاک‌گذاری ۳۸ درصد جمعیت دامی موجود در این شهرستان اشاره و بیان کرد: به این ترتیب سبزوار رتبه نخست اجرای طرح پلاک‌گذاری دام را در خراسان رضوی کسب کرده است.

سبزوار بیشترین پلاک‌گذاری دام را در خراسان رضوی دارد

به گزارش قدس آنلاین، کیوان کوشکی مجموع جمعیت دامهای سبک و سنگین را در شهرستان سبزوار ۳۳۰ هزار راس اعلام و بیان کرد: تاکنون با اجرای طرح پلاک‌گذاری دام ۳۸ درصد از مجموع دامهای موجود در این شهرستان دارای هویت شدند.
وی افزود: ممانعت از قاچاق و جابه‌جایی غیرقانوی دامها یکی از اهداف مهم طرح پلاک‌گذاری دام در خراسان رضوی است.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی سبزوار ادامه داد: بر این اساس همه دامداران ملزم هستند با مشارکت در این طرح، نسبت به پلاک‌گذاری دامهای خود اقدام کنند.  
وی همچنین گفت: همزمان با اجرای طرح پلاک‌گذاری دام اقدام لازم برای بیمه نمودن دامها نیز صورت می‌گیرد.

کوشکی بر لزوم اقدام دامداران برای بیمه نمودن دامها تاکید و بیان کرد: پوشش بهنگام بیمه‌ای دامها کمک بزرگی به دامپروران برای جبران تلفات احتمالی دامی آنها محسوب می‌شود.  
وی افزود: دامداران برای پلاک‌گذاری و بیمه نمودن دامها خود می‌توانند به کارگزارییها و نمایندگیهای صندوق بیمه کشاورزی و دامی در سطح شهرستانها مراجعه کنند.  
"طرح هویت‌دار شدن دام با درج کد ۱۵ رقمی" بر روی دامها از پارسال به منظور جلوگیری از قاچاق دام زنده، دسترسی به آمار دقیق جمعیت دامی و ردیابی دام‌های مفقود اجرایی شده است.  

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.