مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مراکز جامع خدمات سلامت تست‌های سرپایی حلق و بینی ویژه بیماران مشکوک به کرونا انجام می‌شود.

انجام تست‌های سرپایی حلق و بینی در مراکز جامع خدمات سلامت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر درخشان مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر در مراکز جامع خدمات سلامت تست‌های سرپایی حلق و بینی ویژه بیماران مشکوک به کرونا انجام می‌شود.

او با بیان اینکه ۳۸ مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق تحت پوشش دانشگاه آماده خدمت رسانی به بیماران کرونایی است، افزود: بر این اساس تا کنون ۲۰ هزار نمونه جمع آوری شده و از این میان نتایج ۲۵ درصد آن‌ها مثبت شده است.
مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه ۱۷ مرکز و مابقی در سطح شهر مشهد آماده خدمت رسانی به بیماران مشکوک به کرونا هستند.
درخشان بیان کرد: در مرحله اول غربالگری، مراکز بهداشت با جمعیت تحت پوشش خود تماس تلفنی گرفتند و دارا بودن یا نبودن علائم بیماری کرونا آگاهی یافتند.
او تصریح کرد: در مرحله دوم از غربالگری بیشتر افراد در معرض خطر مورد بررسی قرار گرفتند که از آن جمله می‌توان به بیماران دیابتی، فشار خون بالا، نقص سیستم ایمنی، سرطان و مادران باردار اشاره کرد.
مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه اطلاعات پرونده بیماران در سامانه سینا ثبت می‌شود تا مراقبت‌های بعدی برای فرد انجام گیرد، تاکید کرد: با فعال شدن مراکز ۱۶ ساعته از ازدحام بیماران و مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی دولتی جلوگیری شد و بیماران سرپایی به مراکز جامع خدمات سلامت ارجاع شدند.
درخشان اظهار کرد: بیماری کرونا به شکلی است که بیش از ۵۰ درصد مبتلایان بدون هیچ گونه علایمی بهبود می‌یابند و ۳۰ درصد با علایم خفیف مراجعه می‌کنند و ۲۰ درصد مابقی در صورت وجود بیماری زمینه‌ای نیاز به خدمات درمانی و بستری پیدا می‌کنند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.