گیلان -  مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: پیش بینی می‌گردد تولید پیله ابریشم توسط مددجویان کمیته امداد گیلان به بیش از ۹۵ تن برسد و درآمد مددجویان امسال به بالغ بر ۶,۶ میلیارد تومان خواهد رسید.

درآمد ۶,۶ میلیاردی مددجویان گیلان از نوغانداری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد گیلان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان  با بیان اینکه امسال ۲۷۰۰ جعبه نوغان در بین ۱۳۰۰ نفر از مددجویان در شهرستان‌های مختلف استان توزیع شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌گردد تولید پیله ابریشم توسط مددجویان کمیته امداد گیلان امسال با بالغ بر ۵۰ درصد رشد به بیش از ۹۵ تن برسد.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از روستائیان به دلیل نداشتن شغل مناسب و درآمد کافی به شهرها مهاجرت می‌کنند، افزود: کمیته امداد با ایجاد شغل برای این افراد از مهاجرت آن‌ها به شهرها جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه جهت اشتغال‌زایی روستائیان از طریق نوغانداری و با هدف توسعه این صنعت، در سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد استان گیلان و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده است، گفت: با توجه به آمار موجود شاهد جهش تولید در این زمینه هستیم.

اهرابی با بیان اینکه بیش از ۹۵ تن پیله کرم ابریشم توسط مددجویان کمیته امداد گیلان تولید خواهد شد، گفت‌: امسال نرخ هر کیلو پیله کرم ابریشم به قیمت مناسب تعیین ‌شده و درآمد مددجویان امسال بالغ بر ۶,۶ میلیارد تومان خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.