گیلان _  رئیس منابع طبیعی رضوانشهر، از مهار آتش سوزی جنگل های پره سر خبر داد و گفت: در این فقره حریق عامل انسانی شناسایی و تحویل مراجع قضایی شده است.

انتقام؛ عامل آتش سوزی عمدی در جنگل های سوزنی پره سر
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی گیلان ، محمدجعفر گل محمدی ، با بیان اینکه از سه روز گذشته آتش سوزی در شهر پره سر از توابع شهرستان رضوانشهر آغاز شده است، اظهار کرد: از زمان شروع حریق نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رضوانشهر در عرصه حضور داشتند و اقدام به اطفای حریق کردند.

وی با اشاره به افزایش دمای هوا طی چند روز گذشته و وزش باد گرم، افزود: شرایط جوی حاکم بر منطقه اطفای حریق را بسیار دشوار کرده است، اما در حال حاضر به صورت کامل آتش مهار شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رضوانشهر، عمده ترین عامل آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مراتع را انسانی دانست و بیان کرد: در این فقره حریق نیز عامل انسانی شناسایی و تحویل مراجع قضایی شده است.

گل محمدی، هدف از عامل این آتش سوزی را انتقام گیری دانست و یادآور شد: فرد مذکور قاچاقچی چوب بوده و به واسطه تشکیل پرونده قضایی برای او، اقدام به انتقام گیری کرده است.

رئیس منابع طبیعی رضوانشهر اضافه کرد: این شهرستان دارای ۷۰ هزار هکتار عرصه جنگلی و ۱۰ هزار هکتار مرتع است، اما متاسفانه در زمستان سال گذشته حدود پنج فقره حریق در سطح این اراضی ملی اتفاق افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.