گرگان- باوجود توصیه‌ها و تأکیدات فراوان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم بعد از کاهش موج نخست کرونا و لغو محدودیت‌ها، ابلاغیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشد که نتیجه آن اوج‌گیری شیوع بیماری کرونا در استان گلستان و تغییر وضعیت به رنگ قرمز است.

وضعیت گلستان قرمز است/بازارها تعطیل تجمعات ممنوع شد

قدس آنلاین-گروه استان ها: متأسفانه با ساده‌انگاری و بی‌توجهی برخی از شهروندان و بازگشت و به‌روزهای گذشته موج دوم کرونا استان گلستان را فراگرفته و موجب شد تا باری دیگر مسئولان برای قطع زنجیره انتقال بیماری به ایجاد محدودیت‌های تردد و فعالیت کسب‌وکار در این استان دست بزنند.

کرونا جان ۶ کودک را گرفت

در همین حال رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی گلستان بابیان اینکه ۶ کودک در این استان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند بیان کرد: مردم باید این بیماری را جدی  گرفته و ترددهای غیرضروری جدا خودداری کنند.

عبدالرضا فاضل بابیان اینکه کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی گلستان را بار دیگر در وضعیت قرمز شیوع این بیماری قرار داده است ادامه داد: به‌غیراز شهرستان‌های کردکوی و گمیشان که وضعیت آن‌ها سفید اعلام‌شده، شهرستان‌های گرگان، علی‌آبادکتول، رامیان، آزادشهر، مینودشت، کلاله و گالیکش در وضعیت زرد قرار دارند و  اگر روند شیوع ویروس کوئید ۱۹ ادامه داشته باشد، قرمز شدن همه شهرهای استان دور از انتظار نیست.

وی اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از بررسی وضعیت ۱۴ شهرستان استان و بر اساس تعداد بیماران بستری، شهرستان‌های بندرگز، گنبدکاووس، آق‌قلا، بندر ترکمن و مراوه‌تپه در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

فشار بر روی کادر پرستاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بابیان اینکه اکنون ۴۶۰ بیمار حاد تنفسی با ظن ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری استان هستند، خاطرنشان کرد: در صورت افزایش تعداد بیماران کوئید ۱۹ کیفیت رسیدگی به بیماران کاهش‌یافته و با افزایش بار بیمارستانی، آمار مرگ‌ومیر و عوارض ناشی از این ویروس بیشتر خواهد شد.

کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی گلستان را بار دیگر در وضعیت قرمز شیوع این بیماری قرار داده است

وی ادامه داد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا ابتدای هفته جاری هشت هزار و ۳۰۰ بیمار مبتلابه کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری شدند که تاکنون ۸۰ درصد آنان مرخص شدند.

فاضل از مردم خواست، از حضور در اجتماعات خودداری کرده و ضمن استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل و رعایت فاصله اجتماعی، از حضور در اماکن شلوغ و پرتردد خودداری کنند.

تعطیلی بازارها و تجمعات

اعلام وضعیت قرمز در گنبدکاووس باعث شد تا فرماندار این شهرستان، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی مانند تعطیلی بازارچه مرزی اینچه‌برون، امامزاده یحیی بن زید، تمامی مساجد و حوزه‌های علمیه اهل سنت و شیعه، بازار هفتگی (جمعه‌بازار)، میدان دام، گیم‌نت‌ها، پارک‌های بازی و مینی‌ پارک‌ها و برگزاری امتحانات پایان‌ترم دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان را تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کند.

عبدالقدیر کریمی تاکید کرد که تالارها، رستوران‌ها، کافه‌ها و کافه‌ باغ‌ها نیز شامل این تعطیلی شده و برگزاری هرگونه جلسه و تجمعات گروهی و مذهبی از سوی ادارات، نهادها، سازمان‌ها و اشخاص منوط به کسب مجوز از فرمانداری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.