رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد گفت: پنج هزار و ۸۳ نفر از آسیب دیدگان کرونا در این شهرستان برای دریافت تسهیلات به مسوولان ذیربط معرفی شدند.

پنج هزار نفر از آسیب دیدگان کرونا در گناباد مشمول دریافت تسهیلات شدند

به گزارش قدس آنلاین، سید جعفر احمدی افزود: از مجموع ۲۸ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان خراسان رضوی ۶۰۳ میلیارد ریال سهم شهرستان گناباد است.

وی ادامه داد: این تسهیلات بر اساس اولویت به ۱۴ رسته فعالیت‌ و ۲۰۰ کسب و کار آسیب ‌دیده از کرونا در حال پرداخت می‌باشد که ۳۱ درصد آن مربوط به بخش حمل و نقل است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد گفت: پرداخت تسهیلات بعد از پالایش اطلاعات افراد، اصناف و واحدهای متقاضی بر اساس رسته و اولویت توسط دستگاه اجرایی مرتبط انجام می‌شود.

وی افزود: از مجموع یک هزار و ۷۰۰ نفر متقاضی بیمه بیکاری در گناباد طی سالجاری یک هزار و ۴۰۰ نفر تاکنون پالایش و به بیمه معرفی شده‌اند.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر بطور مستقیم و ۲ برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد نیز سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است.

حدود ۵۰۰ شرکت تعاونی با اشتغال بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارد.
مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۹۷ هزار و ۶۴۷ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۸۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۲۷۲ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۱۵۶ هزار و ۹۹۱ نفر از بیماران در کشور بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.