مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۲۰ بیمار بهبود یافته از کرونا در مشهد پس از بهبودی کامل اقدام به اهدای پلاسمای خود کرده‌اند.

۱۲۰ بیمار بهبود یافته از کرونا پلاسمای خود را اهدا کردند

به گزارش قدس آنلاین، مجید عبداللهی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۲۰ بیمار بهبود یافته از کرونا در مشهد پس از بهبودی کامل و گذراندن دوره قرنطینه اقدام به اهدای پلاسما کرده‌اند.
او با بیان اینکه تمام افرادی که پلاسمای خون خود را در این مدت اهدا کرده‌اند مرد بوده‌اند، افزود: دریافت پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا و اهدای آن به مبتلایان به این بیماری برای تقویت سیستم ایمنی آنان، کاملا داوطلبانه و اقدامی نوین برای کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا به شمار می‌رود.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: طرح پلاسما درمانی از ابتدای اردیبهشت ماه امسال در پایگاه اهدای خون مستقر در محوطه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد آغاز شده است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از مراکز مهم پلاسما درمانی کشور است.
عبداللهی بیان کرد: بهبود یافتگان بیماری کرونا بعد از یک ماه به بالاترین سطح از آنتی بادی در خون می‌رسند و پلاسمای خون آن‌ها می‌تواند جان بیماران بدحال مبتلا به کرونا را نجات دهد.
او تصریح کرد: پلاسما درمانی یکی از روش‌های مداوای بیماران مبتلا به کروناست که با کمک سازمان انتقال خون در ۶ استان کشور انجام می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.